• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Formació ... I ara ja toca "Directe cap a l'A"

Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Bon dia,

Recordeu el meu tema amb A2? Directe cap a l'A2

Doncs bé, ja queda molt poquet perquè arribi el dia 21 de març... i això vol dir que ja puc anar a treure'm el carnet A (Vinga a pagar, nanos!!). La veritat és que amb tantes notícies sobre noves condicions de la DGT més val que corri per fer-ho i superar aquest tràmit.

I nois quins preus, he estat cercant per Barcelona i rodalia (total, si trobava alguna oferta a prop de BCN podria plantejar-me anar fora). Però no, per tot arreu de la zona de BCN els preus són caríssims total, per fer aquesta ximpleria que ni cal fer examen... puff. Bé, per sort he trobat una autoescola a prop de la meva que té un peu bastant abaixat comparat amb altres, 239. Cal sumar Taxes i Certificat. Total uns 301 (he de preguntar quant costa el certificat fora de l'autoescola aquesta)

Ep!!... Si coneixeu alguna oferta bona em dieu alguna cosa, eh?

Gaaaass! ✌️
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.307
2.662
Premis
5
Bon dia,

Recordeu el meu tema amb A2? Directe cap a l'A2

Doncs bé, ja queda molt poquet perquè arribi el dia 21 de març... i això vol dir que ja puc anar a treure'm el carnet A (Vinga a pagar, nanos!!). La veritat és que amb tantes notícies sobre noves condicions de la DGT més val que corri per fer-ho i superar aquest tràmit.

I nois quins preus, he estat cercant per Barcelona i rodalia (total, si trobava alguna oferta a prop de BCN podria plantejar-me anar fora). Però no, per tot arreu de la zona de BCN els preus són caríssims total, per fer aquesta ximpleria que ni cal fer examen... puff. Bé, per sort he trobat una autoescola a prop de la meva que té un peu bastant abaixat comparat amb altres, 239. Cal sumar Taxes i Certificat. Total uns 301 (he de preguntar quant costa el certificat fora de l'autoescola aquesta)

Ep!!... Si coneixeu alguna oferta bona em dieu alguna cosa, eh?

Gaaaass! ✌️
Bones Bascuuu i tant que recordo el fil de l'A2. Mare meva nen com passa el temps, no? M'alegro molt de que estiguis a tocar de l'A. Tots sabem que és un negoci de tants als que ens sotmeten, però són les regles del joc, I el que conta és que el teu esforç i la teva empenta t'han portat fins aquí amb èxit.

Passaré la pregunta sobre els preus a veure si algú sap algo. M'has recordat que fa un colló d'anys que ja me'l vaig treure i q no tinc idea dels preus ??
 
  • Like
Reaccions: Bascu
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.307
2.662
Premis
5
1000041613
1000041615
 
  • Like
Reaccions: X04N i Bascu
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Sí, a aquesta vaig anar per treure'm l'A2. I va ser la meva primera opció, però surt 50 euros més cara que la que tinc vista.
 
  • Like
Reaccions: X04N i Roger
mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
379
962
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Bon dia,

Recordeu el meu tema amb A2? Directe cap a l'A2

Doncs bé, ja queda molt poquet perquè arribi el dia 21 de març... i això vol dir que ja puc anar a treure'm el carnet A (Vinga a pagar, nanos!!). La veritat és que amb tantes notícies sobre noves condicions de la DGT més val que corri per fer-ho i superar aquest tràmit.

I nois quins preus, he estat cercant per Barcelona i rodalia (total, si trobava alguna oferta a prop de BCN podria plantejar-me anar fora). Però no, per tot arreu de la zona de BCN els preus són caríssims total, per fer aquesta ximpleria que ni cal fer examen... puff. Bé, per sort he trobat una autoescola a prop de la meva que té un peu bastant abaixat comparat amb altres, 239. Cal sumar Taxes i Certificat. Total uns 301 (he de preguntar quant costa el certificat fora de l'autoescola aquesta)

Ep!!... Si coneixeu alguna oferta bona em dieu alguna cosa, eh?

Gaaaass! ✌️
Quantes hores de classe cal fer? A Girona, l'hora de classe (que realment són 50 min.) està a prop de 60 en les més econòmiques...
 
  • Like
Reaccions: X04N
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
El preu no va per hores, és un preu tancat junt les pràctiques. El total el curset són 4 hores de teòrica i 6 de pràctiques entre circuit tancat i circulació.
 
  • Like
Reaccions: mr_pointer
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Bon dia a tots,

Doncs bé, ja està fet. Dilluns 18 març tinc les hores de teòrica i el dijous 21 pràctiques, 4 de circuit tancat i 2 de circulació. La veritat és que no sé ben bé com funciona això de les dues hores de circulació, vull creure que serem uns quants fent les proves. Perquè fer dues hores de circulació després de fer 4 de circuit és per acabar fet pols.

Algú sap com funciona aquestes proves? És que em sembla molt bèstia 6 hores de moto continuades
 
  • Like
Reaccions: mr_pointer
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Vinga, sant tornem-hi...

Jo no sé què em passa a mi amb els carnets, però... Ahir em tocava fer la classe teòrica, vaig anar i vaig sortir a la mitja hora. L'Autoescola no havia fet la inscripció bé, i de resultes no he pogut ni podré fer les classes aquesta setmana, hauré d'esperar a l'abril. I us preguntaré perquè?

Perquè tot i que jo sabia que ha de complir-se dos anys d'ençà que tinc l´A2, l'autoescola em va dir que la teòrica la podria fer igualment i que com que la data del meu carne és el dia 21 de març, podria fer les pràctiques el mateix dia. DONCS NO, la DGT no pot validar aquestes dates, ni tan sols la teòrica. A mi em va semblar tot molt estrany, però és clar... he de confiar en l'autoescola, oi?

Bé, encara que no és cap cosa de vida o mort. Tot i el desgavell de planificar la setmana comptant amb això...

La cara de burro que en va quedar, a més a més del cabreig, la veritat és que anava amb moltes ganes... i ara he d'esperar les noves dates.

AAARGH!
 
  • Angry
Reaccions: GEORGECAT
X04N

X04N

Cul quadrat
Organitzador MotoExplora
29 Abr 2022
72
153
Premis
5
Premià de Mar
www.motoexplora.cat
Moto
FZ6S2
Veus, això dels carnets és una cosa que m'alegro que ja no he de passar més. És bastant entrebanc tot plegat la veritat.
A veure si tens sort i te'l pots treure de pressa i a gaudir.
Per cert, el 21 de març casualment és el meu aniversari ha, ha, ha
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Hola a Tothom!

Doncs bé, un cop fet el "curset de seguretat" ja tinc el carnet A. Ara només resta esperar unes setmanes per rebre el provisional mentre arriba el Carnet definitiu. Com no tinc gens de pressa perquè la meva moto no la penso delimitar fins a l'hivern que ve, cap problema. Només estar a l'aguait que arribi.

Amb tot, explico com va anar tot perquè trobo que pot ser interessant per algú que es trobi que encara a fer l'A. El Curset va consistir en 4 hores de teòrica i 6 de pràctiques amb la moto, 4 de circuit tancat i 2 de circulació. Jo vaig anar a l'autoescola SOY18, perquè és la tenia el millor preu.



Per què dic Curset de Seguretat? Perquè no és ben bé el mateix curset que A2. Ni es fa teòrica com tal ni és es fa unes pràctiques habituals.


La part de teòrica es una xarrada sobre conceptes de seguretat en la via, un repàs a una sèrie d'estadístiques de la DGT, i una explicació sobre conceptes de seguretat activa i passiva de le motos, tant de la mateixa moto com equipació. Aquí va sortir un tema molt curiós, van parlar sobre el tema de les armilles amb airbag per les motos, i es van dir que ara mateix es una ximpleria comprar una. Ja que no hi ha cap certificació oficial i menys encara una homologació, que ara mateix no són més que simples armilles amb "flotadors" que si bé si fan alguna cosa. Ara mateix la falta de certificació fa palmar tan calers sigui una ximpleria.... vaja, quina sorpresa!!



Per la part pràctica de circuit, només era corregir postures, petits vicis i sobretot van insistir molt en com entrar i sortir dels revolts. No van fer és del típic circuit curt i llarg, i encara sort. Perquè sempre he trobat una ximpleria aquestes maniobres, sobretot el curt... el llarg encara trobo que és útil, però faltaria uns revolts a detres. Total, una ronda per fe-nos amb la moto, en aquest cas unes Hondes Hornet totalment noves.

Després la circulació, amb l'instructor davant i tothom comunicats fen grups de 6, van anar des de la Zona Franca al Tibidabo agafant Vallvidrera i retorn via Ronda de Dalt, Litoral i Passeig Zona Franca, en cap cas el posen a prova com un examen (ja no hi ha examen), l'instructor va dient al grup cap on anar i llestos, tan simple com això. Van fer algunes paradetes per descansar. Però el dissabte 13 a Barcelona va fer una calor terrible i a les rondes hi havia moltíssims cotxes, crec que a 80 van circular només 15 minuts en total...


Conclusió, això només serveix per certificar que saps portar una moto, res més. I això sí, fer-te un mica de conscienciació de riscos... i apa, cap a casa. Encara gràcies no van fer els típics circuits de sempre. Però per mi és molt més útil i més barat fer un curs de l'Institut Honda de Seguretat. De debò...
 

Fils similars