• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Neumatics

Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Bones, deixo una pregunta x veure si algu em pot dir. Hauré de canviar neumatics en breu, estic pensant en posar 160 en lloc de 150 q porto darrera..o 110 en lloc de 90 davant..pero el tema es com puc saber si está permés aquest canvi d amplada? De ferlo haig de validarho a itv? Merci!!!
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bones, deixo una pregunta x veure si algu em pot dir. Hauré de canviar neumatics en breu, estic pensant en posar 160 en lloc de 150 q porto darrera..o 110 en lloc de 90 davant..pero el tema es com puc saber si está permés aquest canvi d amplada? De ferlo haig de validarho a itv? Merci!!!
Bones Erik! Doncs en principi depenen de cada fabricant les mides homologades que inclou per cada model, dins del seu certificat de característiques tècniques. D'aquesta manera, en aquesta documentació de la teva moto hi hauria de constar l'amplada del pneumàtic que té homologada, i si a més, hi consten altres mides que en aquest cas, tindria disponibles per instal·lar.

Ho dic de memòria, corregiu-me si m'equivoco!
 
  • Like
Reaccions: Erik i Tàrraco
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Crec que la mida dels neumàtics han de ser el que posa a la fitxa técnica del vehicle?

1585551781074


Si no son els que posa allí, a la ITV no t'els deixaran passar.

Si algú o sap mes del cert ja ho dirà.
 
  • Like
Reaccions: Erik
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Merci. Miraré ficha tecnica a veure q indica. Igual nomes hi posa les mides de serie habitual. Enviaré email a triumph a veure q em diuen tb. Merci companys quan tingui conclusions ho comparteixo.
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Algunes fitxes tècniques homologuen diversos tipus de llandes i pneumàtics. Per exemple, el meu cotxe pot portar llanda 16" amb amplada 215mm o llanda 17" amb amplada 225mm
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
M'ha comentat un compi que sempre hi ha un 3% aplicable al marge del diàmetre exterior, encara que no ho posi a la fitxa tècnica. T'ho confirmaran a una ITV! Jo no ho sabia i caldria comprovar-ho, però està bé de saber.
 
  • Like
Reaccions: Erik
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Amb un 3% no fem res. Per exemple si tu tens un pneumàtic 150mm i apliques el 3% et surt un pneumàtic 155 o 156mm , cosa que no et dona marge per muntar un 160mm que seria la mida següent...
M'ha comentat un compi que sempre hi ha un 3% aplicable al marge del diàmetre exterior, encara que no ho posi a la fitxa tècnica. T'ho confirmaran a una ITV! Jo no ho sabia i caldria comprovar-ho, però està bé de saber.
 
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Merci a tots companys. Ho preguntaré tb al taller quan hagi de fer canvi. I potser en cas de dubte montaré mateixa mida i llestos...si ve de serie aixi potser es x algo...veurem x quin em decideixo estic entre tkc70 i attack 3 ...veurem. Algun taller de rodes de confiança???
 
  • Like
Reaccions: Serra i Tàrraco
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Merci a tots companys. Ho preguntaré tb al taller quan hagi de fer canvi. I potser en cas de dubte montaré mateixa mida i llestos...si ve de serie aixi potser es x algo...veurem x quin em decideixo estic entre tkc70 i attack 3 ...veurem. Algun taller de rodes de confiança???
La majoria d'experts critiquen que els pneumàtics amples són més estètica que funcionalitat, i que moltes de les motos que venen ara ja porten pneumàtics sobredimensionats... al final amb les motos de fa un parell de dècades portavem 3-4 centímetres menys d'amplada i també tomabava a les corbes... inclús potser amb menys força al manilar!
 
  • Like
Reaccions: Erik
Sanodrac

Sanodrac

Motoaddicte
Youtuber
20 Feb 2020
123
250
Premis
9
Barcelona
www.youtube.com
Moto
BMW F800GS
Jo al principi també volia muntar un 180 per estetica, pero al informarme tothom em va comentar que quant mes gruixut "pitjor" en el sentit de que costar més plegar, al final es mes superficie. I amb la velocitat que agafem en aquestes motos amb 160 anem més que sobrats!
 
  • Like
Reaccions: Serra i Erik
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Jo al principi també volia muntar un 180 per estetica, pero al informarme tothom em va comentar que quant mes gruixut "pitjor" en el sentit de que costar més plegar, al final es mes superficie. I amb la velocitat que agafem en aquestes motos amb 160 anem més que sobrats!
exacte jo un pneumàtic 180 el veig propi d'una hipernaked tipus mt-10, honda cb1000r, ktm superduke 1300, kawasaki z1000, suzuki naked de 1000cc, etc...
 
  • Like
Reaccions: Sanodrac
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
jordi.morenodiaz Consells Consell sobre neumatics Pneumàtics 6

Fils similars