• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Formació Crònica del curs nivell superior + Off-road al HIS

pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Al iniciar aquest 2022 ens vàrem anotar a l’agenda de motoristes.cat una colla d’objectius motards, entre ells, i en primer lloc, realitzar formació al HIS.

Per a qui no conegui el HIS, és un centre de formació amb unes instal·lacions úniques a Europa amb tres pistes on poder realitzar les diferents formacions que imparteixen. Una asfàltica amb delimitada amb pintura antilliscant (com la dels circuits) formant glorietes i altres traçats, una especial per a realitzar la increïble proba de ABS sobre paviment mullat i la off-road:

1646750625510

Podeu trobar tot el detall a la seva web: https://motos.honda.es/Honda-Instituto-de-Seguridad/index.html

Doncs bé resulta que a data 1 de febrer ens vàrem decidir i en vista que tan sols quedaven dues places per al curs de nivell superior + Off-Road que es celebraria a 5 de març. Per tant, si teniu interès en la realització d’algun dels cursos que ofereixen, reviseu dates i planifiqueu amb antelació.

Un cop va arribar el gran dia, vam agafar tot el nostre equip (actualment per el COVID, recomanen venir equipat de casa, però si per algun motiu no se’n disposa, allà tenen tot ho necessari, el que si és imprescindible és el calçat alt i tancat) i ens vam dirigir cap allà amb cotxe per poder dur tot amb calma. A banda que desprès de estar sobre motos de 9:15 a 17:30, ja va bé tornar a casa en cotxe.

5 de març:

9:00.- Arribada a les instal·lacions, identificació a la porta d’accés i posterior rebuda per part dels instructors. Vam tenir l’honor de comptar amb en Pedro i en Jordi. Uns cracks que amb les seves explicacions i correccions ho van fer tot molt fàcil.

De 9:15 fins les 10:30 aprox.- Sessió teòrica i presentació del grup. Aquell 5 de març vaig coincidir amb un grup molt trempat de motards de Lugo (Lóstregos) i un parell de motards de Portugal, els quals havien vingut expressament a realitzar el curs. Me vaig sentir afortunat de poder venir des de casa en tant sols 20 minuts.

10:30 a 14:30.- Sessió pràctica a circuit asfàltic. Aquí ens van fer rodar una mica amb les CB 500 F i X (jo per alçada vaig triar la F, com no... I un cop feta la pressa de contacte ens van separar en dos grups. El nostre es va quedar amb en Pedro per practicar la maniobrabilitat i l’altre va anar amb en Jordi a treballar frenades. En aquesta part del curs es treballa amb insistència els conceptes de mirada i el control de la moto amb la part inferior del cos en maniobres a baixa o molt baixa velocitat al iniciar i finalitzar els exercicis vam fer eslàloms entre conus verificant com baixàvem el temps de realització del exercici i d’altra banda com ens constava molt menys esforç realitzar-lo aplicant les tècniques correctament. Desprès vam passar al traçat de corbes a més velocitat i treballant amb posició semi esportiva tot ho necessari per traçar-les correctament (anticipació de la mirada, supeditar sortida a següent corba, i un llarg etcètera). No us faré més spoilers J. Finalitzat tot el tema maniobrabilitat, vam fer una petita pausa i en seguir vam intercanviar els grups i vam treballar la frenada amb en Jordi. Aquí vam treballar posició dels dits a les lebes (amb la suavitat de les motos teníem prou amb dos dits per embragar o frenar) i el control de la mirada a l’hora de frenar. De forma introductòria, es fa un exercici on s’utilitzen els frens per separat (darrera, davant i els dos junts (aplicant sempre la tècnica de primer darrera i seguidament el davanter). I també es treballa la frenada de emergència amb maniobra evasiva al final, un exercici molt i molt bo. Finalitzats aquests exercicis, vam fer amb en Jordi un eslàlom sobre un paviment de llambordins per acabar amb l’experiència del matí, frenada sobre mullat sense i amb ABS, d’això no us diré res, ja m’explicareu si el feu, jejeje.

14:30 a 15:15.- Dinar, descans.

15:15 a 17:15.- OFF-ROAD!! Aquí no tinc paraules per descriure... Va ser la meva primera experiència en moto sobre marró. Ho vam fer amb motos de formació, com la CRF125 però amb un xassís mes petit, de només 64kg i que per la meva estatura va resultar perfecte (altres companys més corpulents no van opinar el mateix...). En aquesta ocasió vam tornar a treballar els conceptes de traçada, posició, mirada, frenada, etc. Però ara amb l’afegit de la falta d’adherència. Només ús diré que va ser cansat, però que vaig gaudir-ho com un nen de 6 anys!!!

17:15 a 17:30.- Recollir, i entrega de diplomes.

Bé, val a dir que és un curs molt intens, del que tenia unes grans expectatives abans de realitzar-lo i del que un cop finalitzat, puc dir que es un MUST per tots aquells motards que volem gaudir de la moto i de la vida a parts iguals.

Salut i Gaaaas!!
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Al iniciar aquest 2022 ens vàrem anotar a l’agenda de motoristes.cat una colla d’objectius motards, entre ells, i en primer lloc, realitzar formació al HIS.

Per a qui no conegui el HIS, és un centre de formació amb unes instal·lacions úniques a Europa amb tres pistes on poder realitzar les diferents formacions que imparteixen. Una asfàltica amb delimitada amb pintura antilliscant (com la dels circuits) formant glorietes i altres traçats, una especial per a realitzar la increïble proba de ABS sobre paviment mullat i la off-road:


Podeu trobar tot el detall a la seva web: https://motos.honda.es/Honda-Instituto-de-Seguridad/index.html

Doncs bé resulta que a data 1 de febrer ens vàrem decidir i en vista que tan sols quedaven dues places per al curs de nivell superior + Off-Road que es celebraria a 5 de març. Per tant, si teniu interès en la realització d’algun dels cursos que ofereixen, reviseu dates i planifiqueu amb antelació.

Un cop va arribar el gran dia, vam agafar tot el nostre equip (actualment per el COVID, recomanen venir equipat de casa, però si per algun motiu no se’n disposa, allà tenen tot ho necessari, el que si és imprescindible és el calçat alt i tancat) i ens vam dirigir cap allà amb cotxe per poder dur tot amb calma. A banda que desprès de estar sobre motos de 9:15 a 17:30, ja va bé tornar a casa en cotxe.

5 de març:

9:00.- Arribada a les instal·lacions, identificació a la porta d’accés i posterior rebuda per part dels instructors. Vam tenir l’honor de comptar amb en Pedro i en Jordi. Uns cracks que amb les seves explicacions i correccions ho van fer tot molt fàcil.

De 9:15 fins les 10:30 aprox.- Sessió teòrica i presentació del grup. Aquell 5 de març vaig coincidir amb un grup molt trempat de motards de Lugo (Lóstregos) i un parell de motards de Portugal, els quals havien vingut expressament a realitzar el curs. Me vaig sentir afortunat de poder venir des de casa en tant sols 20 minuts.

10:30 a 14:30.- Sessió pràctica a circuit asfàltic. Aquí ens van fer rodar una mica amb les CB 500 F i X (jo per alçada vaig triar la F, com no... I un cop feta la pressa de contacte ens van separar en dos grups. El nostre es va quedar amb en Pedro per practicar la maniobrabilitat i l’altre va anar amb en Jordi a treballar frenades. En aquesta part del curs es treballa amb insistència els conceptes de mirada i el control de la moto amb la part inferior del cos en maniobres a baixa o molt baixa velocitat al iniciar i finalitzar els exercicis vam fer eslàloms entre conus verificant com baixàvem el temps de realització del exercici i d’altra banda com ens constava molt menys esforç realitzar-lo aplicant les tècniques correctament. Desprès vam passar al traçat de corbes a més velocitat i treballant amb posició semi esportiva tot ho necessari per traçar-les correctament (anticipació de la mirada, supeditar sortida a següent corba, i un llarg etcètera). No us faré més spoilers J. Finalitzat tot el tema maniobrabilitat, vam fer una petita pausa i en seguir vam intercanviar els grups i vam treballar la frenada amb en Jordi. Aquí vam treballar posició dels dits a les lebes (amb la suavitat de les motos teníem prou amb dos dits per embragar o frenar) i el control de la mirada a l’hora de frenar. De forma introductòria, es fa un exercici on s’utilitzen els frens per separat (darrera, davant i els dos junts (aplicant sempre la tècnica de primer darrera i seguidament el davanter). I també es treballa la frenada de emergència amb maniobra evasiva al final, un exercici molt i molt bo. Finalitzats aquests exercicis, vam fer amb en Jordi un eslàlom sobre un paviment de llambordins per acabar amb l’experiència del matí, frenada sobre mullat sense i amb ABS, d’això no us diré res, ja m’explicareu si el feu, jejeje.

14:30 a 15:15.- Dinar, descans.

15:15 a 17:15.- OFF-ROAD!! Aquí no tinc paraules per descriure... Va ser la meva primera experiència en moto sobre marró. Ho vam fer amb motos de formació, com la CRF125 però amb un xassís mes petit, de només 64kg i que per la meva estatura va resultar perfecte (altres companys més corpulents no van opinar el mateix...). En aquesta ocasió vam tornar a treballar els conceptes de traçada, posició, mirada, frenada, etc. Però ara amb l’afegit de la falta d’adherència. Només ús diré que va ser cansat, però que vaig gaudir-ho com un nen de 6 anys!!!

17:15 a 17:30.- Recollir, i entrega de diplomes.

Bé, val a dir que és un curs molt intens, del que tenia unes grans expectatives abans de realitzar-lo i del que un cop finalitzat, puc dir que es un MUST per tots aquells motards que volem gaudir de la moto i de la vida a parts iguals.

Salut i Gaaaas!!
Molt bona crònica!!

Aquest Superior+OFF és el que fa temps tinc ganes de fer. Crec que són uns diners molt ben invertits.

Salut i gassss !!!
 
  • Like
Reaccions: JoanBP i pepprats
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Molt bona crònica!!

Aquest Superior+OFF és el que fa temps tinc ganes de fer. Crec que són uns diners molt ben invertits.

Salut i gassss !!!
Merci!!! No he volgut fer gaire spoiler...
Com bé dius és una de les millors inversions que podem fer, jo portava pràcticament un any donant voltes i després de fer-ho, recomano no pensar-s'ho tant. Endavant!!
D'altra banda, i perquè no dir-ho, és divertit de pebrots!! ?
 
  • Like
Reaccions: JoanBP
J.M

J.M

Com es caminava?
20 Feb 2020
248
626
Premis
13
Barcelona / Granollers
Moto
Triumph Speedmaster 900
Osti! Aquestes cròniques fan venir ganes!! Jo encara he de fer la de nivell mitjà (poquet a poquet, però amb decisió) però no veig el moment de millorar la meva conducció i optimitzar els recursos que m'ofereix la moto!

Gracies pel explicar-ho de forma tan motivadora!
 
  • Like
Reaccions: pepprats
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
mr_pointer Competició Crònica de l'estratègia al TCM 2023 ? Competició 11
mr_pointer Esdeveniment Crònica 100Colls 2023 100 Colls 12
jordiTR63 Crònica Ruta Mototurística Valls 2021 - Crònica Cròniques sobre motociclisme 7
jordiTR63 Formació Crònica d'una jornada de Formació 3.0 Formació motorista 0
Jaumenovas Ruta en moto Dinar de comiat 2023 del grup de sortides Rutes en moto 1
Jaumenovas Ruta en moto Sortida a Sitges i Pantà del Foix (24-11-2023) Rutes en moto 4
FormigaAtòmica Ruta del Silenci Rutes Obertes 6
Jaumenovas Ruta en moto Sortida a La Llosa del Cavall i Sant Llorenç de Morunys. Cròniques sobre motociclisme 0
scooterista.cat Ruta del Silenci | The silent Route, en solitari :) Sortides anteriors 8
Grizzlybeard Ruta en moto A Mandello del Lario amb una MG V7 Rutes en moto 9
cargols2rodes Esdeveniment Esmorzar dia 1 d'Abril del 2023 Rutes en moto 17
Roger X-ADV Dubte Com rentar l'interior del casc? Un Cafè Ràpid 9
Roger X-ADV Fotos El Moto-Frontal del dia + foto Un Cafè Ràpid 10
Jaumenovas Ruta en moto Anem a tocar neu al Port del Comte 07/12/2022 Cròniques sobre motociclisme 3
Roger Informació Sostracció del compte d'Instagram de motoristes.cat Informació i suport 4
Roger Informació Nou funcionament del fòrum en proves Informació i suport 1
perlanegraviajes Canviar l'interior del casc Anàlisi de productes 0
FormigaAtòmica Ruta en moto Transpirenaica - 13 a 17 de juny del 2022 Cròniques sobre motociclisme 19
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
raulsade Ruta en moto KDD 300 suscriptors al Youtube del company Ray Fields Rider Sortides anteriors 21
F Hola soy Franxu de Mollet del Valles Presentacions 11
racingdeibit Competició toprak razgatlioglu campió del món de SBK's, hauria de passar a motogp la próxima temporada? Competició 4
Roger Opinió Nova campanya del SCT: La Ruta més segura Espai de debat 5
jordiTR63 Crònica Sortida 05-09-2021 : La Ruta del Císter Cròniques sobre motociclisme 0
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 45
Escamarlat Venc / Compro VESPA PRIMAVERA DEL 1980 Taulell d'anuncis 2
Roger MOTO-WIKI La Wiki del Motociclisme Informació i suport 6
Xavi Canyo L'imporatancia del tap del neumàtic Pneumàtics 3
Roger Recopilatori Els serveis Imprescindibles del Motociclisme Català Espai de debat 25
Gas a fons Ruta en moto Vilafranca del Penedés-Vidrà Rutes en moto 1
SerrDavos Crònica Berga - Solsona pel Port del Comte Cròniques sobre motociclisme 9
Serra com porteu això del límit de 30km/h? Espai de debat 16
Bascu73 Formació Formació 3.0 a les 10:30 de dissabte 8 de maig a Llosa del Cavall Rutes en moto 8
mami_en_moto Vídeos I així ens va anar la ruta del Club 125 | Ruta Mazinger Z MotoVlogs propis 3
Loxicdelamola Ruta en moto del pla de Lleida fins Can taulé ( Bages ) video Rutes en moto 7
Roger Crònica La marca de Hamamatsu renova, per tal d’enfrontar l’Euro-5, un dels escúters amb més solera del nostre mercat. Cròniques sobre motociclisme 0
Roger Competició De visita als Tests del Catalunya WorldSBK Round 2021 Competició 0
soy_ohki Crònica El gos motorista Ohki va fer la ruta Terrassa – Besalú – Sant Llorenç de Morunys – Santuari de Lord – Llosa del Cavall – Terrassa Cròniques sobre motociclisme 3
soy_ohki Aniversari del Bascu Un Cafè Ràpid 15
Pep Aràgo Ruta en moto Ruta Trail Bunkers del Baix Empordà Trail en moto 5
xaviubia Crònica Seguint els camins rurals pavimentats del Ripollès, Osona i Garrotxa Cròniques sobre motociclisme 13
Pirmin Un nouvingut del barri del Clot de Barcelona Presentacions 26
Grizzlybeard Dubte Les Stories del Forum Informació i suport 7
Serra Ruta en moto cròniques del meu conisme off road Trail en moto 24
perlanegraviajes Ruta en moto Delta del Ebre Rutes en moto 2
Pastoret Crònica Ruta pel Montseny - La ruta del llaç (2011) Cròniques sobre motociclisme 2
Pastoret Em presento El Pastoret del Baix Camp Presentacions 11
Roger Informació Què són els marcadors del fòrum? Informació i suport 0
Roger Informació Un Cafè Ràpid: Nova dinàmica del fòrum Un Cafè Ràpid 0
Roger Concurs / Sorteig Concurs de fotografia pel calendari del 2021 Concurs de fotografia Calendari 2021 105

Fils similars