• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Codi de conducta motoril?

mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
585
1.578
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Bones!

Volia preguntar-les si hi ha un codi de conducta motoril :) M'explico.

Ara que soc novata total i que començo a trobar-me altres motoristes, a vegades no se si hi ha un codi que no coneixo o he de actuar d'alguna manera.

A vegades, ens hem trobat grups de motoristes i sense voler, hem quedad intercalats dintre d'aquest grup. Clar, moltes vegades porten un ritme molt superior al meu ( jo amb una 125 no puc anar molt ràpid XD) i em col·loco pegada al costat dret de la calçada per facilitar que em passin. Pot semblar una tontería pero em posso nerviosa quan tinc vehicles molt a prop i tenir un accident. O si es com un insult intercalar-nos amb un grup

I no se si hi ha alguna cosa més per fer o posar-me una L al casc ( jejejej ) de novell perquè em tinguin paciència :D O un adhesiu a l'esquena dient " Novata sobre rodes" :LOL:
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Bones!

Volia preguntar-les si hi ha un codi de conducta motoril :) M'explico.

Ara que soc novata total i que començo a trobar-me altres motoristes, a vegades no se si hi ha un codi que no coneixo o he de actuar d'alguna manera.

A vegades, ens hem trobat grups de motoristes i sense voler, hem quedad intercalats dintre d'aquest grup. Clar, moltes vegades porten un ritme molt superior al meu ( jo amb una 125 no puc anar molt ràpid XD) i em col·loco pegada al costat dret de la calçada per facilitar que em passin. Pot semblar una tontería pero em posso nerviosa quan tinc vehicles molt a prop i tenir un accident. O si es com un insult intercalar-nos amb un grup

I no se si hi ha alguna cosa més per fer o posar-me una L al casc ( jejejej ) de novell perquè em tinguin paciència :D O un adhesiu a l'esquena dient " Novata sobre rodes" :LOL:
Mami!

Entenc el que dius.... no se si hi ha un "codi escrit" però ....

Crec que hi ha dos escenaris :

1.- Tu vas (sol o en grup...) tranquil·lament i de cop un altre grup mes ràpid que el teu us enxampa... el que jo faig al detectar que venen per darrera motos amb "mes ritme" que el meu es ,en el moment que puc, acostar-me com tu dius a la banda dreta de la calçada i potser també indicar amb la ma esquerra i/o intermitent dret que els cedeixo el pas. Si convé aminores la marxa per facilitar que et passin i un cop ho fan reprens el teu ritme.

2.- Tu vas (sol o en grup...) i de cop contacteu amb altres que van amb "menys ritme"... respecte,prudència i distància!... no cal pressionar a els mes lents acostant-te massa, això posa molt nervios en general i pot acabar malament. Has d'estar segur que t'han vist i normalment t'apliquen el punt 1. Vas avançant motos amb calma i seguretat fins que les passes totes i tires ... o esperes a que la resta del teu grup ja hagi superat l'altre.

Normalment el meu escenari es el 1 :ROFLMAO:

Però la norma bàsica es prudencia i respecte, sempre!

Salut i gassss!!
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Bona tarda,

L únic codi "oficial" que conec en tot el temps que he rodat en moto és el saludar quan et creues o avances a uns altres motoristes....!!! :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Fora conyes, com bé ha comentat en @jordiTR63, a part de seguir les bones indicacions que ha descrit, l únic codi que val és aplicar el seny i tenir clar quin és el nostre ritme a l hora de circular en grups, ja sigui pq t has vist involuntàriament dins d un o en el teu propi.

Que van més ràpid, dons facilites que t avancin... Ets tu la més ràpida, avança amb seguretat per tu i els altres.

Referent a la "L"... No pateixis gaire. Els que ja porten temps rodant tenen clar qui va sobrat de kms i qui no. Si ets al periode que tens que portar la, dons l enganxes on pertoqui i el dia que puguis treure la, li fas un "homenatge" i l acomiades amb honors.... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Salut i gas a la 125...
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
585
1.578
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Uufff, que bé... pensava que hauria un tipus de clau secreta o senyal i que no ho sabia

Fa uns dies, havia vist un vídeo amb les senyals més comuns i pensava que podria existir un codi o algo, jejeje

el vídeo era aquest

Bueno, aclarit el punt, ara ja vigilaré una mica i deixar passar
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
585
1.578
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Bona tarda,

L únic codi "oficial" que conec en tot el temps que he rodat en moto és el saludar quan et creues o avances a uns altres motoristes....!!! :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Fora conyes, com bé ha comentat en @jordiTR63, a part de seguir les bones indicacions que ha descrit, l únic codi que val és aplicar el seny i tenir clar quin és el nostre ritme a l hora de circular en grups, ja sigui pq t has vist involuntàriament dins d un o en el teu propi.

Que van més ràpid, dons facilites que t avancin... Ets tu la més ràpida, avança amb seguretat per tu i els altres.

Referent a la "L"... No pateixis gaire. Els que ja porten temps rodant tenen clar qui va sobrat de kms i qui no. Si ets al periode que tens que portar la, dons l enganxes on pertoqui i el dia que puguis treure la, li fas un "homenatge" i l acomiades amb honors.... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Salut i gas a la 125...
Jajaja la L fa molta estona que li hem fet un homenantge. A mes que he tingut que treure’m el carnet dues vegades. Una a Mèxic i altre aqui Però millor anar amb calma i disfrutan a la petitona jejeje que aviat canviaré de cilindrada jejejejejwjeje
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
585
1.578
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Mami!

Entenc el que dius.... no se si hi ha un "codi escrit" però ....

Crec que hi ha dos escenaris :

1.- Tu vas (sol o en grup...) tranquil·lament i de cop un altre grup mes ràpid que el teu us enxampa... el que jo faig al detectar que venen per darrera motos amb "mes ritme" que el meu es ,en el moment que puc, acostar-me com tu dius a la banda dreta de la calçada i potser també indicar amb la ma esquerra i/o intermitent dret que els cedeixo el pas. Si convé aminores la marxa per facilitar que et passin i un cop ho fan reprens el teu ritme.

2.- Tu vas (sol o en grup...) i de cop contacteu amb altres que van amb "menys ritme"... respecte,prudència i distància!... no cal pressionar a els mes lents acostant-te massa, això posa molt nervios en general i pot acabar malament. Has d'estar segur que t'han vist i normalment t'apliquen el punt 1. Vas avançant motos amb calma i seguretat fins que les passes totes i tires ... o esperes a que la resta del teu grup ja hagi superat l'altre.

Normalment el meu escenari es el 1 :ROFLMAO:

Però la norma bàsica es prudencia i respecte, sempre!

Salut i gassss!!
Doncs soc del grup 1 sense dubtes jajajaja Moltes gràcies per aclarir la meva pregunta jejeje Merci!!!!
 
Pep Aràgo

Pep Aràgo

Residència habitual: Sobre Rodes
OffRoader
21 Set 2020
865
1.535
Premis
10
Uufff, que bé... pensava que hauria un tipus de clau secreta o senyal i que no ho sabia

Fa uns dies, havia vist un vídeo amb les senyals més comuns i pensava que podria existir un codi o algo, jejeje

el vídeo era aquest

Bueno, aclarit el punt, ara ja vigilaré una mica i deixar passar
Aquesta mossa del vídeo té una fixació amb els controls policials.... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: M "encanta" aquesta gent que penja vídeos a xarxes socials proclamant als quatre vents les coses que no es poden fer, però ells si que fan, i a més a més ho "oficialitzen" com a codi de conducta o llei no escrita.

A la resta del que diu, es cert que alguns dels "gestos" que fem amb la mà o les cames s ajusten al que descriu, però com ja deus de tenir clar, no ha dit res que no surti de forma automàtica quan vas conduint la moto.

Per cert, el famós símbol que la youtuber utilitza per avisar dels controls policials, millor fes lo servir per quan vulguis avisar als que es creuen amb tu de que poc més endavant es poden trobar vehicles aturats, un accident o un obstacle a la carretera.... Al menys jo faig això.

Salut i gasss...!!! (y)(y)
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bones!

Volia preguntar-les si hi ha un codi de conducta motoril :) M'explico.

Ara que soc novata total i que començo a trobar-me altres motoristes, a vegades no se si hi ha un codi que no coneixo o he de actuar d'alguna manera.

A vegades, ens hem trobat grups de motoristes i sense voler, hem quedad intercalats dintre d'aquest grup. Clar, moltes vegades porten un ritme molt superior al meu ( jo amb una 125 no puc anar molt ràpid XD) i em col·loco pegada al costat dret de la calçada per facilitar que em passin. Pot semblar una tontería pero em posso nerviosa quan tinc vehicles molt a prop i tenir un accident. O si es com un insult intercalar-nos amb un grup

I no se si hi ha alguna cosa més per fer o posar-me una L al casc ( jejejej ) de novell perquè em tinguin paciència :D O un adhesiu a l'esquena dient " Novata sobre rodes" :LOL:
Bones! Jo crec que el millor codi de conducta per la conducció és el sentit comú, la cordialitat i la calma. En el teu cas ho fas molt bé, notes que hi ha uns motoristes que preferirien avançar-te pel ritme, i en la mesura del possible, decideixes arrambar-te una mica per facilitar-los el pas. És collonut! Però ni no és obligatori, és una cordialitat que pots fer si el teu nivell de conducció o les circumstàncies de la situació t'ho permeten.

No oblidis que no estàs subjecta a res, i que si veus que et distreu massa o et posa massa nerviosa tenir a gent darrere, el teu objectiu és clar: Pensar en la teva conducció i el teu trajecte, en res més, pots oblidar-te al 100% de la resta, ja que tot lo que estàs de pendent dels altres i de la seva conducció, no ho estàs ni de tu ni de la teva conducció. Tranquil·la perquè els motoristes que tinguis a darrere ja veuran que portes una moto més petita, que potser no tens tant nivell com ells, i que els toca tenir paciència fins que puguin avançar-te amb seguretat, quan la via ho permeti. Tu no tens cap responsabilitat especial a sobre, mira per tu tranquil·lament que ja s'apanyaran. Ja tindràs temps de ser més cortès i de pensar més en els altres quan tinguis més nivell!

Pel que fa als cursos, estic segur que si assisteixes a alguna de les jornades de Formació 3.0 que organitza el Servei Català de Trànsit al llarg de Catalunya, tindràs l'oportunitat de participar amb la teva moto, de realitzar les traçades que indiquin els monitors, i de veure-les en vídeo amb ells mentre t'aconsellen.
 
  • Like
Reaccions: mami_en_moto
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Aquesta mossa del vídeo té una fixació amb els controls policials.... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: M "encanta" aquesta gent que penja vídeos a xarxes socials proclamant als quatre vents les coses que no es poden fer, però ells si que fan, i a més a més ho "oficialitzen" com a codi de conducta o llei no escrita.

A la resta del que diu, es cert que alguns dels "gestos" que fem amb la mà o les cames s ajusten al que descriu, però com ja deus de tenir clar, no ha dit res que no surti de forma automàtica quan vas conduint la moto.

Per cert, el famós símbol que la youtuber utilitza per avisar dels controls policials, millor fes lo servir per quan vulguis avisar als que es creuen amb tu de que poc més endavant es poden trobar vehicles aturats, un accident o un obstacle a la carretera.... Al menys jo faig això.

Salut i gasss...!!! (y)(y)
Totalment d'acord, és un gest molt útil el que esmentes, no entenc perquè li dona aquest significat tant erroni, no ho havia sentit mai i és molt més últil el que comentes i que també coneixia, i que és el d'indicar que convé rebaixar la velocitat per seguretat (y)
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
585
1.578
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Bones! Jo crec que el millor codi de conducta per la conducció és el sentit comú, la cordialitat i la calma. En el teu cas ho fas molt bé, notes que hi ha uns motoristes que preferirien avançar-te pel ritme, i en la mesura del possible, decideixes arrambar-te una mica per facilitar-los el pas. És collonut! Però ni no és obligatori, és una cordialitat que pots fer si el teu nivell de conducció o les circumstàncies de la situació t'ho permeten.

No oblidis que no estàs subjecta a res, i que si veus que et distreu massa o et posa massa nerviosa tenir a gent darrere, el teu objectiu és clar: Pensar en la teva conducció i el teu trajecte, en res més, pots oblidar-te al 100% de la resta, ja que tot lo que estàs de pendent dels altres i de la seva conducció, no ho estàs ni de tu ni de la teva conducció. Tranquil·la perquè els motoristes que tinguis a darrere ja veuran que portes una moto més petita, que potser no tens tant nivell com ells, i que els toca tenir paciència fins que puguin avançar-te amb seguretat, quan la via ho permeti. Tu no tens cap responsabilitat especial a sobre, mira per tu tranquil·lament que ja s'apanyaran. Ja tindràs temps de ser més cortès i de pensar més en els altres quan tinguis més nivell!

Pel que fa als cursos, estic segur que si assisteixes a alguna de les jornades de Formació 3.0 que organitza el Servei Català de Trànsit al llarg de Catalunya, tindràs l'oportunitat de participar amb la teva moto, de realitzar les traçades que indiquin els monitors, i de veure-les en vídeo amb ells mentre t'aconsellen.
Merci pel comentari :) Tens raó, he de fixar-me amb la meva conducció i simplement vigilar :)

Doncs ja miraré aquest cursos que comentes. ;)
 
  • Like
Reaccions: Serra
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bé, jo l'unic que sé és el que hem varen pasar fa temps....

Seales para ir en moto grupales



Edito:

Jo des de que vaig en grups, sempre rodo igual:

- per carretera oberta, en linia, tots en filera i pel mig del carril
- per ciutat, població o circulació lenta, en zig zag.


Ens veiem a l'asfalt
 
Última edició:
Pepué

Pepué

Motoaddicte
1 Jul 2020
126
283
Premis
4
Prop de Barna...
Moto
Ducati Scrambler 803
Jo el de les cames l'utilitzo quan hi ha grava o pedres.
Amb la mà el més bàsic, passa o baixa vel.locitat.
Amb els avançaments, pel general soc del grup1. Deixo passar, però tampoc em menjo gaire el tarro, qui em passa segur que s'espavila tot solet...
 
toofastedu

toofastedu

Nouvingut
30 Mar 2020
4
12
Premis
1
Bona nit,

A banda de tots els esmentats anteriorment hi ha un símbol que cal conèixer. - Hem de posar en antecedent que un Motard no deixa MAI el cas al terra. És una qüestió simbòlica i de "respecte" o "cura" envers aquell element que ens ha de salvar la vida si és necessari. -
Amb aquesta premisa pots deduir que un símbol important de conèixer és deixar el casc al terra, a peu de carretera, a uns metres de la moto. Es tracta d'utilitzar-lo com a reclam de "Necessito ajuda".
Per sort avui dia, amb els mòbils, estem ben connectats però ja sabem que justament , aquell dia de merd..., no tindrem bateria.
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
(...)Per sort avui dia, amb els mòbils, estem ben connectats però ja sabem que justament , aquell dia de merd..., no tindrem bateria.(...)


Ja sol pasar....
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.208
2.586
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Apart de tot el que t'han dit els companys, sempre que he anat en grup he circulat en ziga, zaga per si hi ha alguna frenada per davan.
 

Adjunts

  • 1.jpg
    1.jpg
    7,9 KB · Visites: 73
  • Like
Reaccions: mami_en_moto
cargols2rodes

cargols2rodes

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
30 Abr 2018
357
1.176
Premis
27
Les Garrigues - Lleida
Moto
KTM 1290 superadventure S
Aquesta no ho sabia :)

Quantes coses he après

Moltes gràcies a tothom!
Jo d'acord amb els comentaris de tots els companys. Solament i con a informació, molts grups quan surten tenen la seva forma de conduir.
Alguns van en ziga-zaga, d'altres en línea i uns altres.... campi qui pugui.
Si vas sola i han de fer-te un adantament, jo el que faig és. ... a les curves jo vaig al meu ritme i a les rectes, baixo una mica la velocitat i els indico perquè en sobrepassin, però. ... sempre al centre del carril o una mica a la dreta.
Perquè dic això; M'he trobat que e anat cap a la dreta i gaire bé en fam fora de la carretera, inclús a plena curva. Al final jo porto la meva seguretat.