bones!
les averies elèctriques sempre son complicades... ara farà més o menys un mes, la monster (696) em va començar a fallar elèctricament al ficar els intermitents. primer l'averia apareixia de tant en tant però en pocs dies va quedar permanent, el cas es que al ficar els intermitents el quadre començava a fer intermitències i a seleccionar els modes per si sol (els intermitents no funcionaven). jo no en sé gaire però com una avaria elèctrica pot acabar sent molt cara i jo soc pobre vaig mirar de solucionar-ho jo mateix.
el primer que vaig fer va ser desmuntar la pinya de les llums, em semblava lógic que pogués haver un fals contacte amb l'interruptor, a part de trobar una aranya i tota la seva prole morta dins de la pinya (malauradament no he pensat en anar fent fotos del procés, miraré de pensar-hi el próxim cop que m'enmerdi...) per increïble que soni, no vaig veure res extrany a la pinya ni al troç inicial de la mànega de cablejat, només bruticia. ho vaig deixar tot ben pulidet i vaig tornar a muntar creient que el cadàver de l'aràcnid podia ser la causa. i tot va anar força bé, en parat semblava que el problema estava solucionat però un cop escalfada la moto, aquest es reproduia.
amb resignació vaig vaig sanejar l'instal·lació dels intermitents que jo mateix havia fet anys enrrere canviant els de sèrie i que també estava bastant perjudicada, de nou la cosa semblava reparada però de nou va a tornar a fallar un cop la moto estava ben escalfada. començava a pensar que l'hauria de portar al taller i preparar un bon feix...
abans de llençar la tovallola vaig pujar l'aposta i vaig desmuntar dipósit i repassar tot el cablejat que sortia dels relés i del regulador i vaig fer el mateix amb el foco i el quadre, tot repassat cable a cable... 3 hores i feina de xinos, no li desitjo al meu pitjor enemic, però vaig trobar un parell de cables, ben amagats "of course", que estaven lleugerament pelats i havien de ser ells si o si.
reparats els cables pelats vaig tornar a encintar les mànegues i a muntar tot el que havía desmuntat, no sense incidències: tornant a ficar els relés em va caure un cargol petit darrere del cilindre, com no tenia imàn recuperador (ja l'he comprat) vaig estar com 40 minuts per rescatar-lo amb un fil ferro i unes pinses, també vaig haver de muntar els intermitents de sèrie al darrere ja que un dels que tenía muntats fallava i em vaig tornar boig amb els cables altre cop fins que vaig caure que era el propi intermitent.
després d'unes quantes hores ja tenia la moto muntada i llesta per fer-la anar, havia anat provant regularment que tot seguia funcionant correctament mentre muntava, tot i que no era cap garantia que al escalfar-se continués anant bé però estava confiat que havia trobat l'origen del problema... i al fer l'última prova el malparit de cuadre va tornar a fallar!! no sabia si suicidar-me o cremar la moto. quan em vaig calmar vaig veure que només fallava amb la direcció girada a l'esquerra, havia passat la mànega principal per un lloc incorrecte i la pinsava, la vaig passar per on tocava i tot va tornar a funcionar correctament, només quedava provar-la en marxa per veure que passava quan s'escalfés.
després de 300 km's fent servir els intermitents com si no hagués demà crec que puc donar l'averia per reparada.
collons quin totxu!!! merci per deixar-me desfogar