• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Dubte possible error de conducció

Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.208
2.586
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
No se si el títol és l'adient però no sabía com plantejar-ho.
Mirant-me el perfil dels neumàtics, he vist que tot i no haver pogut fer gaire carretera encara (3-4 cops la carretea d'Horta a Sardanyola)
Desgasto més a la vora el neumàtic de davant que el de darrere, amb la scooter anterior, amb motor al basculant, era idèntica a ambdúes rodes.
Amb els 250kg d'aquesta hem fa dubtar si potser agafo els revolst massa agressiu amb el tren davanter i puc patir algún ensurt.
Puc canviar alguna cosa a l'hora de conduïr?
D'aquí el dubte que plantejo als craks del forum.
Perquè entengueu el que dic, el nom Pirelli de la foto del davanter és flanc, el Rosso del de darrera encara és banda rodadura del neumàtic
Adjunto fotos.
20230616 105320
20230616 105334
 
  • Like
Reaccions: rbadfrozen i JoanBP
racingdeibit

racingdeibit

Motoaddicte
21 Feb 2020
124
267
Premis
6
no veig cap cosa estranya aqui, és normal marcar més un pneumàtic que un altre i depén de molts factors, mides, pès de la moto, carcasa, conducció, pressions, etc
 
  • Like
Reaccions: mr_pointer
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.208
2.586
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Ok, gràcies.
Com amb l'altre moto era tot lineal m'ha extranyat, també perquè amb els Metzeler anteriors, també era lineal si bé és cert que aquests no hem donaven cap mena de confiança i anava amb molta més cura. D'aquí el dubte.
 
racingdeibit

racingdeibit

Motoaddicte
21 Feb 2020
124
267
Premis
6
Ok, gràcies.
Com amb l'altre moto era tot lineal m'ha extranyat, també perquè amb els Metzeler anteriors, també era lineal si bé és cert que aquests no hem donaven cap mena de confiança i anava amb molta més cura. D'aquí el dubte.
Els dos jocs eren de les mateixes mides?
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.208
2.586
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Si, només puc posar unes mides concretes i les pressions sempre les porto correctes, hem vaig comprar el carregador de Xiaomi per no anar depenent de les benzineres. Potser por variar de 0,1 bar depenent del dia, tot i que si baixa més no hem cal el xivato de la moto, ja que començo anotar que patina més sobretot si és la de darrere.
Tot i que hem sembla millor una mica més baixes del que marca el fabricant que hem semblen molt altes, 2,5 i 2,9 però això encara ho he d'investigar.
 
  • Like
Reaccions: Serra i mr_pointer
racingdeibit

racingdeibit

Motoaddicte
21 Feb 2020
124
267
Premis
6
Si, només puc posar unes mides concretes i les pressions sempre les porto correctes, hem vaig comprar el carregador de Xiaomi per no anar depenent de les benzineres. Potser por variar de 0,1 bar depenent del dia, tot i que si baixa més no hem cal el xivato de la moto, ja que començo anotar que patina més sobretot si és la de darrere.
Tot i que hem sembla millor una mica més baixes del que marca el fabricant que hem semblen molt altes, 2,5 i 2,9 però això encara ho he d'investigar.
Volia dir si les mides de les rodes de la moto nova son les mateixes que les de l'anterior
Jo també les porto un xic més baixes del que marca el fabricant, es gasten abans però em dona seguretat
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.208
2.586
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Ah no.
Les de l'antiga eren llanta 14 i aquesta les té de 15".
L'amplada de davant si és la mateixa 120,la de darrere hem passat de 140 a 160.
 
  • Like
Reaccions: mr_pointer
Patrick Fuertes

Patrick Fuertes

Nouvingut
12 Jun 2023
5
34
Premis
2
Lloret de Mar
www.patrickfuertes.com
Moto
YAMAHA MT09 SP del 2022
Youtube
@patrickfuertes
Instagram
patrickfuertes.com00
Hola Xavi, quan canvies de moto, canvien moltes coses, la teva manera d'anar, les mides de la moto, perfil del pneumàtic, etc. (agafar com a referència el que feies amb una o amb un altre no és equitatiu). Pel que dius vas més còmode amb la nova (i més ràpid) això és una cosa a tenir en compte, perquè un dels factors decisius a l'anar en moto (tant positiu com negatiu) és la confiança, que et permet fer més coses amb seguretat, però que a l'hora fa que arrisquis més, així que vigila-la.
Dit això et volia destacar que portes uns bons neumàtics (m'agraden més els Pirelli Rosso que no pas els Metzeler) i les mides que portes han canviat... si ara portessis 140 al darrere tindries el desgast bastant igual com amb l'altra moto. A l'augmentar l'amplada del neumàtic del darrere i passar a 160 et sobra més goma per arribar a l'extrem. Si és perquè creus que estàs inclinant i arriscant més, al entrar al gir obre't abans una mica més .

Correcte amb les pressions, baixa-la una mica i mes ara a l'estiu que el neumàtic s'escalfa rapid

PD: També al plegar és plega més d'un cantó que no de l'altre, no es plega igual als dos cantons... tots els pilots ens sentim més còmodes fent un gir a una banda que no a l'altre.
 

Fils similars