• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

GPS?

Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Jo fa anys havia fet servir un GPS de Garmin que era el mateix que feia servir per el cotxe, però els últims anys ja faig servir el mòbil que em va mes be doncs com sempre el tinc a mà es fàcil de configurar-ho a qualsevol lloc..., però tampoc no es que el faci servir molt sovint , suposo que qui faci moltes rutes en GPS et podrà donar mes opcions... ;)

Com a suport en he fet servir varis, ara l'últim que he posat es un que feia servir per la bici i la veritat es que es petitet i robust i em funciona perfectament:
1591871224257
 
Última edició:
Myke's

Myke's

Rodant
20 Feb 2020
56
114
Premis
3
Bon dia
Teniu GPS a la vostra moto? Quin GPS teniu?
Si no venia de serie, cóm el teniu posat?

Jo normalment utilitzo el mòbil, al viatge vaig programar la ruta amb googlemymaps i tirant milles, no va ser-hi lo mes còmode la veritat, opinió personal, en alguns trams es quedà enganxat i sobretot a dintre de ciutats, no sé si per la calor o perquè, funcionaba molt pitxor. Ho portaba fixat amb aquest soporte.
Screenshot 20200611 135059

El soporte es un goig, es queda molt bé fixat i a més porta una corda de seguretat perquè l'agafis al manillar.
La veritat és que m'hagués agradat portar-hi un GPS més específic, parlen bé dels garmin, que tenen opcions de ficar-hi en la ruta més o menys carreteres revirades o més o menys asfalt, però pican una miqueta la veritat. No en sé massa de gps específics, amb això no puc ajudar-te gaire.

Salut i Gass! ✌
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Tàrraco
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Jo sóc partidari del mòbil. Com que no el necessito gaire sovint no em surt a compte un gps a banda. A més el mòbil ofereix precisió, comoditat i agilitat. L'únic és el que et comenta el Myke's: mira't un bon suport que no faci patir el telèfon amb excessives vibracions si pot ser, que el tingui ben subjecte i que el protegeixi de la pluja si no té resistència a l'aigua.
 
nilmoreno

nilmoreno

Nouvingut
27 Mar 2020
7
17
Premis
4
Jo per carretera tinc un tomtom rider 450. Coses bones i dolentes: va tancat amb clau i per posar gasolina o esmorzar ni l’has de treure. Calcula les rutes de conya, té el modo “rutas excitante” o algo així que et diu com anar de A a B passant per curves. T’avisa dels radars, el pots connectar al intercom i al mòbil contestar trucades... desde la web pots planificar les rutes per decidir tu per on passar i sincronitzar-les amb el tomtom via internet, etc... També es molt comode que es impermeable i si plou no es cap problema.

contras: Es bastant car i es senzillet i una mica lent en comparació amb un mòbil. El 550 diuen que es més ràpid però ni idea. Té connexió a Internet però vis bluetooth amb el mòbil i em sembla molt rudimentari. L’Internet serveix per sincronitzar les rutes, pel trànsit i crec que poc més

Per mi mobil + google maps es per anar de A a B per la ruta més ràpida i li dona mil voltes al tomtom per ciutat.

per offroad de moment tiro amb mobil + wikiloc i osmand
 
cargols2rodes

cargols2rodes

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
30 Abr 2018
357
1.176
Premis
27
Les Garrigues - Lleida
Moto
KTM 1290 superadventure S
Jo per viatjar i fer rutes tinc el Tomtom 550 rider. Va molt bé, pot sincronitzar les rutes amb el mòbil i també crear-les, connexió smartphone i intercomunicadors, avisador de radars (sempre que el portis connectat amb el wifi del mòbil) i velocitat real, creació de rutes excitants amb desnivells, etc...

Per la ciutat, porto el WAZE, un navegador GPS per a mòbil gratuït que t'informa en temps reals de les incidències de tràfic (perquè els usuaris van informant de les incidències, com embussos, accidents, obres, radars mòbils, etc.) i calcula rutes alternatives. També avisa de radars, etc.
 
Silverwing

Silverwing

Motoaddicte
9 Mai 2020
132
267
Premis
7
Entre BCN i L'Alt Emporda
Moto
Honda CTX700 DCT
Jo tinc el Garmin Zumo 346LM, va molt be, conectat directe al contacte i suport amb clau per no treure,l quan pares.
Abans portava una funda de Interphone a mida del meu telefon, Samsung Note 3 i despres casualment tambe anava be pel Mate 10.
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Deixo per aquí aquest video del Martín Solana, que va publicar la setmana passada sobre el nou model de Garmin Zumo XT. El Martín potser és dels primers motovloggers viatgers que vaig començar a seguir, i sé que té força experiència viatjant amb navegació. A més col·labora amb els viatges i els cursos que fa l'Isaac Feliu a TwinTrail.

 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bones !!

Jo també sóc del parer que hi ha un punt d'inflexió en el qual el mobil ja no es sufient i necessites quelcom especialitzat....

Jo no hi he arribat encara.

Amb el mobil, google maps i calimoto, faig prou. No he trobat encara ús real per la Wikiloc, així he anat descartant aplicacions que no en faig servir. A més, encara sóc d'aquells que compagina electrónica amb paper....siiiiiiiiii, preparo ruta i la imprimeixo. Sempre pot fallar la maquineta, cobertura, el sol que cau directe a la pantalleta....


Pen & paper lover !!!


:ROFLMAO: :ROFLMAO::ROFLMAO:


Ens veiem a l'asfalt
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Bones !!

Jo també sóc del parer que hi ha un punt d'inflexió en el qual el mobil ja no es sufient i necessites quelcom especialitzat....

Jo no hi he arribat encara.

Amb el mobil, google maps i calimoto, faig prou. No he trobat encara ús real per la Wikiloc, així he anat descartant aplicacions que no en faig servir. A més, encara sóc d'aquells que compagina electrónica amb paper....siiiiiiiiii, preparo ruta i la imprimeixo. Sempre pot fallar la maquineta, cobertura, el sol que cau directe a la pantalleta....


Pen & paper lover !!!


:ROFLMAO: :ROFLMAO::ROFLMAO:


Ens veiem a l'asfalt
Lo del paper encara o fem mes d'un... ;)
 
  • Haha
Reaccions: Nikokaos
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bones !!

Jo també sóc del parer que hi ha un punt d'inflexió en el qual el mobil ja no es sufient i necessites quelcom especialitzat....

Jo no hi he arribat encara.

Amb el mobil, google maps i calimoto, faig prou. No he trobat encara ús real per la Wikiloc, així he anat descartant aplicacions que no en faig servir. A més, encara sóc d'aquells que compagina electrónica amb paper....siiiiiiiiii, preparo ruta i la imprimeixo. Sempre pot fallar la maquineta, cobertura, el sol que cau directe a la pantalleta....


Pen & paper lover !!!


:ROFLMAO: :ROFLMAO::ROFLMAO:


Ens veiem a l'asfalt
Jo de vegades també la porto en paper, encara que després no sempre la consulto. El paper segueix sent la forma més segura que té la humanitat per guardar informació. És més difícil de fer malbé que qualsevol de les altres coses que hem inventat -a part de picar la ruta en una pedra amb un martell i escarpa, però no ens passem tampoc!-
 
  • Haha
Reaccions: Nikokaos i Tàrraco
R

RAROZ

Nouvingut
20 Jun 2020
18
40
Premis
2
Bones, jo al igual que molts companys vaig canviar els GPS tradicionals que, per a mi, crec que s'han quedat desfassats, i des de fa un parell d'anys ja només utilitzo el mòbil. Fa poc vaig comprar el fixador de QuadLock i la veritat es que n'estic molt content, adjunto imatges. Per cert va montat sobre un soport comprat a Aliexpress apte per la Honda XAdv 750. Salut!
1798334f5f8a0606e35f1d75a07fae94.jpg
2e8c6012536bb3260266f8673cfdc743.jpg
5f5728e9ca2a01d61b48ca244dde197a.jpg


Enviado desde mi SM-N960F mediante Tapatalk
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bones, jo al igual que molts companys vaig canviar els GPS tradicionals que, per a mi, crec que s'han quedat desfassats, i des de fa un parell d'anys ja només utilitzo el mòbil. Fa poc vaig comprar el fixador de QuadLock i la veritat es que n'estic molt content, adjunto imatges. Per cert va montat sobre un soport comprat a Aliexpress apte per la Honda XAdv 750. Salut!
1798334f5f8a0606e35f1d75a07fae94.jpg
2e8c6012536bb3260266f8673cfdc743.jpg
5f5728e9ca2a01d61b48ca244dde197a.jpg


Enviado desde mi SM-N960F mediante Tapatalk
Jo vaig amb el meu Samsung de l'any de la pera i un suport de 3,5 € de AliExpress + un BON carregador de 3A. Utilitzo el Waze i ho sento per bluetooth amb un Snell E1... vaig empaquetar i desar el TomTom que tenia i que tant sols em donava problemes....

Em sembla que actualment, o t'hi deixes quartos o la opció GPS està força limitada. Jo també tinc experiències negatives amb TomTom amb la moto, i això que el model tampoc era vell. Si que és cert que si es pretenen freqüentar camins o rutes offroad pugui arribar a interessar algun tipus de GPS o navegador com ara Garmin o similars, però més enllà d'això, em penso que la fluidesa, el nivell d'actualitzacio i la comoditat que ofereix utilitzar el mòbil per orientar-se, no té rival, com a mínim si mirem un rang de preus raonable.
 

Fils similars