• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

TELETAC.

S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Bones,
des de la meva ignorancia,necesito saber,si el TELETAC del cotxe es pot utilitzar per la moto,i si és així,a quin lloc s'ha de colocar correctament?‍♂️
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
L

lsam9

Nouvingut
20 Feb 2020
5
5
Premis
2
Si es valid..
Jo el porto a la butxaca dr la jacqueta del pit.. amb la precaicio de que estigui colovat amb l'antena mirant cap endevant com si el portis. un vidre. i np tinc problemes de que el detecti
 
L

lsam9

Nouvingut
20 Feb 2020
5
5
Premis
2
Si.. si el poses com et dic.. be i pases amb el cos recte.. si lanposicio de conduccio es esportiva no ho se pero una turisme o trail.. jo no tinc problemes...
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
A

Alfred

Convidat
El Teletac de cotxe és perfectament vàlid per les motos. Pots portar-lo en diferents llocs però cal tenir en compte que no es pot mullar ja que no és impermeable. Així doncs cal portar-lo en un lloc protegit, dins de la jaqueta en una butxaca impermeable, dins la guantera de la moto (si en té) etc. Els de Beep & Drive en comercialitzen un que es específic per motoristes i publiciten que és impermeable, jo no l'he provat ja que amb el del cotxe en tinc prou i el porto a la guantera de la moto amb l'antena cara amunt i sempre m'ha funcionat bé
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Hola!
Jo poso una tira de velcro a la pantalla.
D'acord,per tant,si que és valid,no?
A quin lloc de la pantalla el coloques?
Si es valid..
Jo el porto a la butxaca dr la jacqueta del pit.. amb la precaicio de que estigui colovat amb l'antena mirant cap endevant com si el portis. un vidre. i np tinc problemes de que el detecti
El Teletac de cotxe és perfectament vàlid per les motos. Pots portar-lo en diferents llocs però cal tenir en compte que no es pot mullar ja que no és impermeable. Així doncs cal portar-lo en un lloc protegit, dins de la jaqueta en una butxaca impermeable, dins la guantera de la moto (si en té) etc. Els de Beep & Drive en comercialitzen un que es específic per motoristes i publiciten que és impermeable, jo no l'he provat ja que amb el del cotxe en tinc prou i el porto a la guantera de la moto amb l'antena cara amunt i sempre m'ha funcionat bé
No m'ho havia plantejat ja que no en sóc usuari, però m'ho apunto perquè mai se sap. Gràcies!
 
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Perfecte Alfred.
Moltes gràcies.

Entenc però,que l'aparell,ha d'anar acompanyat del seu suport,no?
Si no,no està activat...
 
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Bé,prova superada.
Finalment,he portat el Teletac,amb el seu suport incorporat,a la butxaca superior dreta de la jaqueta,evidentment amb l'antena direccionada cap el sentit de la marxa,i cap problema.
El lector de la barrera del peatje,l'ha detectat sense cap problema.
Una curiositat però,en cap dels peatjes de França,l'he pogut utilitzar...i no sé per quin motiu.‍♂️
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Bé,prova superada.
Finalment,he portat el Teletac,amb el seu suport incorporat,a la butxaca superior dreta de la jaqueta,evidentment amb l'antena direccionada cap el sentit de la marxa,i cap problema.
El lector de la barrera del peatje,l'ha detectat sense cap problema.
Una curiositat però,en cap dels peatjes de França,l'he pogut utilitzar...i no sé per quin motiu.‍♂
Detall curiós. Amb el cotxe, els de França si que el detecten?
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Hola,

Només vull fer com a comentari al respecte de l'ús de Teletag o chips/adhesius per als peatges, tipus RondaGi.

Degut a que les motocicletes són més estretes, i per a una bona detecció dels senyals de chips adhesius (RondaGi), s'ha de pasar pel mig del carril del peatge. Aquí és on comencen els problemes: el carril del peatge té uns sensors a terra de metall i un altre de moviment. Un detecta que hi pasa un vehicle i l'altre la llargada.

Les motocicletes són més curtes que els cotxes, passem el més pel mig del carril per comoditat i evitar cops, etc.... i això provoca que moltes vegades es provoqui un error entre els sensors i el resultat és que la barrera NO puja o, si pasa un vehicle al davant, baixi en comptes de seguir oberta.

Tot i que puguin donar un bon resultat jo us demano PRECAUCIÓ. Esteu molt atents a la barrera perquè si baixa quan passeu anireu a terra de segur, amb el perill que comporta el cop de la barrera o caure passada la barrera on hi ha més d'un carril amb peatges (atropellaments).


Jo he fet servir el xip RondaGi amb un 50% d'efectivitat. Si el detecta per entrar i no per sortir, vas venut. T'han obrir i ja tens la xarla per l'interfono. Si per mala llet penses que el teu xip/teletag ha obert però ha sigut el cotxe del darrera (que no saben què és distància de seguretat), et toca pagar el trajecte més car....

Jo us recomano parar, agafar tiquet i al sortir el mateix. Són apenes 1 minut per cada moment i podem evitar una caiguda o cop.


Ens veiem a l'asfalt
 
Última edició:
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Aquest és el xip adhesiu que porto del RondaGi (Girona). A la web d'ACESA s'indica que només és per vehicles de 4 rodes i no per motos. De fet, quan vas a recollir l'adhesiu al peatge, ja t'ho diuen ben clarament: no el faci servir per a moto perquè no ens fem responsables d'accidentabilitats per un ús no adequat del producte.


20200322 120246


20200322 120317


Jo el porto però no m'en fiu després d'haver de pagar 8€ l'ultim cop que el vaig voler donar una altra "oportunitat"....


Ens veiem a l'asfalt