• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Crònica Islàndia 1a part

Cròniques de rutes en moto
Un destí lluny però ben diferent, Islàndia.
Abans de res, hem de creuar França, Alemanya i Dinamarca fins a Hirtshals
(uns 2350 km).
A partir d’aquí pugem al ferri de Smyril Lines que ens portarà al nord-est d’Islàndia, concretament a Seyðisfjörður. El trajecte durarà uns quatre dies, fent una parada d’unes 6 hores a Tórshavn les (illes Fèroe).
Feroe 2
Feroe

Un punt a tenir en compte per la gent que es mareja, el trajecte és per l’Atlàntic i gairebé sempre el vaixell es belluga molt. El menjar és força car dins el ferri i sobretot no canvieu mai corones islandeses dins el ferri, el canvi és molt elevat.

La moneda islandesa no cotitza a borsa, per tant només la podem canviar dins del país.
Tot es pot pagar amb targeta de crèdit, però si canvieu moneda i pagueu en metàl·lic molts islandesos ho agrairan, ells no tenen lliure circulació de moneda, la tenen restringida. Tot el contrari pels turistes, cap trava al banc per canviar i cap trava per pagar.
Muntatge 131

Tenim una fantàstica carretera asfaltada que dóna la volta a Islàndia, cal tenir en compte que l’asfalt és molt abrasiu i el neumàtic es gastarà força. Quan deixem aquesta carretera ens trobem amb pistes, algunes d’elles són transitades, formant els típics bonys ondulats que a part de ser molestos fan miques els rodaments de les rodes i els amortisers. Jo sóc del parer de circular a poc a poc, altres diuen que ràpid per trobar la sincronització (però acabaràs trencant el xassís, o rodament o amortiser).
Muntatge 048

Muntatge 061

Si circules per pistes, també cal tenir cura amb la benzina, a l’interior són inexistents, tampoc tindrem cobertura de telefonia i haurem de travessar rius. Sempre cal informar-se abans de la profunditat dels rius que ens trobarem. Tinc companys que han hagut d’abandonar el viatge per caigudes dins dels rius i altres per trencar el xassís de la moto per l’ondulació de les pistes.
Muntatge 051
Muntatge 108

Des de la carretera principal pots veure i visitar els indrets més emblemàtics d’Islàndia, no és necessari entrar dins l’illa. Però si la moto us ho permet i entreu dins l’illa no oblidareu mai els paisatges que veureu.
Muntatge 112

Muntatge 114

Muntatge 135

Tot el país està ple d’allotjaments i càmpings, si és viatja durant els mesos d’estiu (juliol i agost), cal reservar per la gran afluència de turistes si es vol dormir en habitació. A Islàndia plou i fa molt de vent, moltes vegades és impossible poder plantar la tenda pels forts vents. Els preus no són gaire cars comparant-los amb els altres països escandinaus, entre 70 i 90 € habitació doble.
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
  • Like
Reaccions: Serra
Tejo474

Tejo474

Rodant
18 Jul 2020
26
43
Premis
2
Espectacular! Algun dia m’agradaria fer un viatge així, pero tenint un filo de dos anys crec que hem toca esperar un temps...

salutacions
 
  • Like
Reaccions: Serra