INDIGNAT AMB ITV

Sebastricu

Motorista mogut
Bones,
vinc molt cabrejat d'una ITV de la meva zona.
Us poso en situació,i ja direu.
Vaig amb la meva YAMAHA del 1987,a pasar l'ITV,pago,i em poso a la fila.
Quan em toca,entro al lloc d'inspecció,frenada,pneumàtics,llums,gasos...etc. Tot bé,fins que arribem a la proba de decibels.
Hi entro,amb un LEO VINCE de 450€,amb el DB KILLER posat.
El motor,sona com sempre,rodó i amortiguat.
Rès em fa pensar el que acabaria passant,
El ingenier de torn,instala els aparells necesàris per la proba,i comença el festival..,
La moto,en el caballet lateral,o sigui tumbada cap un costat.
Jo a peu plà,devant la moto,i el Senyor,comença la comprobació.
Va pujant de revolucións el motor,i jo ja veig que algo no li sembla bé ,perque mo para d'insistir en reiterats cops de gas,que giran al voltant de les 3.500 revolucións,segóns calculo jo.
La meva moto,la conec molt bé.
Després d'un bon rato,em deixa allà amb la moto tumbada,i el motor en marxa,i em diu,ara vinc.
Suposo,que va a fer una consulta,a un superior seu,i torna.
Quan torna,isisteix amb els cops de gas,peró aquesta vegada,fent pujar el motor fins quasi les 9.000 revolucións,amb el motor a punt de reventar(jo mai he pujat la meva moto a aquest nivell de revolucións.i el meu instint,em diu que he d'agafar la clau de la moto,parar el motor,i demanar explicacións...ja estic una mica esparverat.
Finalment,el Senyor,em diu que la proba a finalitzat,que vagi a la guixeta de sortida,i que ja em diran.
Resultat:l'ingenier en cap,em vé,dient que no poden validar l'ITV,perque no ha superat la proba de soroll.
Que es mira el soroll general del motor,i que no saben determinar si el soroll el fa el motor o el silenciós.
Que ho faci mirar,i que hi torni avans de 15 dies.
Qualsevol que vegi la meva moto,amb 32 anys al damunt,pot determinar que és moto molt ben cuidada,i com demostra la ITV,no suposa cap perill,per l'intregritat fisica de ningú.
I si pretenen,que un motor de fa 32 anys,en perfecte estat,no faci soroll,a casi 9.000 revolucións,doncs "apaga y vamonos"...
No hi ha dret.
 
Última edició:

Non-stop

Motorista veterà
Tarat de les Dues Rodes
Nivell
1
Premis
2
Bones,
vinc molt cabrejat d'una ITV de la meva zona.
Us poso en situació,i ja direu.
Vaig amb la meva YAMAHA del 1987,a pasar l'ITV,pago,i em poso a la fila.
Quan em toca,entro al lloc d'inspecció,frenada,pneumàtics,llums,gasos...etc. Tot bé,fins que arribem a la proba de decibels.
Hi entro,amb un LEO VINCE de 450€,amb el DB KILLER posat.
El motor,sona com sempre,rodó i amortiguat.
Rès em fa pensar el que acabaria passant,
El ingenier de torn,instala els aparells necesàris per la proba,i comença el festival..,
La moto,en el caballet lateral,o sigui tumbada cap un costat.
Jo a peu plà,devant la moto,i el Senyor,comença la comprobació.
Va pujant de revolucións el motor,i jo ja veig que algo no li sembla bé ,perque mo para d'insistir en reiterats cops de gas,que giran al voltant de les 3.500 revolucións,segóns calculo jo.
La meva moto,la conec molt bé.
Després d'un bon rato,em deixa allà amb la moto tumbada,i el motor en marxa,i em diu,ara vinc.
Suposo,que va a fer una consulta,a un superior seu,i torna.
Quan torna,isisteix amb els cops de gas,peró aquesta vegada,fent pujar el motor fins quasi les 9.000 revolucións,amb el motor a punt de reventar(jo mai he pujat la meva moto a aquest nivell de revolucións.i el meu instint,em diu que he d'agafar la clau de la moto,parar el motor,i demanar explicacións...ja estic una mica esparverat.
Finalment,el Senyor,em diu que la proba a finalitzat,que vagi a la guixeta de sortida,i que ja em diran.
Resultat:l'ingenier en cap,em vé,dient que no poden validar l'ITV,perque no ha superat la proba de soroll.
Que es mira el soroll general del motor,i que no saben determinar si el soroll el fa el motor o el silenciós.
Que ho faci mirar,i que hi torni avans de 15 dies.
Qualsevol que vegi la meva moto,amb 32 anys al damunt,pot determinar que és moto molt ben cuidada,i com demostra la ITV,no suposa cap perill,per l'intregritat fisica de ningú.
I si pretenen,que un motor de fa 32 anys,en perfecte estat,no faci soroll,a casi 9.000 revolucións,doncs "apaga y vamonos"...
No hi ha dret.
Doncs ja has tingut mala sort amb el tema. Els maldecaps per les ITV donarien per escriure un bon llibre, la veritat.Vull pensar que l'operari insistia amb el tema per veure si podia passar per alt lo que lii devia dir el lector dels db. No crec que la moto amb el bckiller faci un soroll més alt del compte, però si que és possible que al cap i a la fi, filin prim amb els db.

Em sembla que et tocarà canviar el tub per passar la ITV. O això o com et comentava el mateix operari, passar pel taller si el soroll fos del motor, però no ho crec.

A veure com acaba el tema, ja ens informaràs!
 

Sebastricu

Motorista mogut
Doncs ja has tingut mala sort amb el tema. Els maldecaps per les ITV donarien per escriure un bon llibre, la veritat.Vull pensar que l'operari insistia amb el tema per veure si podia passar per alt lo que lii devia dir el lector dels db. No crec que la moto amb el bckiller faci un soroll més alt del compte, però si que és possible que al cap i a la fi, filin prim amb els db.

Em sembla que et tocarà canviar el tub per passar la ITV. O això o com et comentava el mateix operari, passar pel taller si el soroll fos del motor, però no ho crec.

A veure com acaba el tema, ja ens informaràs!
Doncs pasi el que pasi,no penso canviar l'escapament,que només té 2 anys,i m'el van fer canviar els mateixos de l'itv,alegant que l'anterior,un bon DEVIL,no portaba el segell de l'homologació.
Total,el tema va quedar solucionat,incorporant el LEO VINCE actual(450€).
Continuo dient,que no hi ha dret.
Gràcies per respondre,company.✌
 

Nikokaos

Motorista mogut
Hola Sebas !!

Els de la ITV de vegades són una mica torracollons, però de fet fan la seva feina. Si realment hi fa més soroll del que volen que faci, hauràs de veure el què.

Alguna vegada m'gan comentat de cotxes que no pasan la ITV i al portar-los un mecànic, bé amb el segell i cap problema...
Si coneixes cap mecànic que te la pugui/vulgui pasar, potser seria la millor opció.

Per altra banda, i després de mirar un video dels tubs xinesos imitació akrapovic, un preparador de motos comenta que hi ha 2 tipus de dbkiller: el que hi va al final de l'escap (triangular) i els que hi van al interior. Resulta que els que van al interior s'han de soldar (un parell de puntades) per a que amb el temps no vibri el dbkiller....

No serà el teu cas, Sebas?

Aquí tens el video. Mira a partir del minut 5:05, que és quan ho explica:



Ens veiem a l'asfalt
 
Última edició:

Nikokaos

Motorista mogut
Estic aquí un altre cop....

Copio i enganxo d'una altre web on el tema era treure el dbkiller d'un Leovince SBK:

"Hola shur. Tengo tu mismo escape y hace unos 6 meses tuve tu mismo problema.
También pregunté y busqué soluciones por todos los rincones de la red.

Lo probé TODO, pero no había manera. Lubricante, alicates, mando de martillo, martillazos, tirones secos con herramienta específica, etc...

La gente seguía insistiendo en que era lo más fácil del mundo y algunos amigos vinieron a echarme una mano, hasta que se daban cuenta "coño pues es verdad que no sale".

Yo quería quitarlo, así que dice, a tomar por culo pues lo llevo a un taller. La llevo a un buen taller que conocía, me mira el mecánico como diciendo, enserio? El tío, se pone pico y pala a intentar quitarlo. Al principio con métodos normales, al final a la desesperada. Hasta que se da la vuelta y me dice: "Me la tienes que dejar, aquí va a tocar desmontar e intentarlo desde dentro."



Yo estaba flipando. Por casualidades de la vida la llevé a otro taller. Tuve suerte, allí había un mecánico que ya había tenido ese problema antes y me comentó que lo mejor era poner el escape al rojo vivo.

Y a los 5 minutos sale mi moto sin el DBKiller....

Como lo lees, al rojo vivo. Desde entonces voy sin el puto DBkiller macho y el sonido es 10 veces mejor!!!!! Yo pensaba que igual no me gustaba y lo volvía a poner, pero qué va


Bueno supongo que te habrá sido de utilidad mi caso, ya que es el mismo escape y todo
Si necesitas algo mándame MP."
Link:


Bé, sembla ser que a l'escalfar-se l'escap, pot arribar a tenir holgures el dbkiller. Si no està soldat, o s'ha desoldat, podria vibrar a dins de l'escap per tota la vibració que arriba des del motor i de la força amb que surten el gasos pel tub....

Si s'ha de comprobar l'estat del dbkiller, hauràs de desmuntar l'escap i veure si està soldat o no. Generalment el dbkiller és un accesori que es pot possar o no al tub.

Espero que et pugui servir la info per trobar l'origen del soroll que detecten a la ITV.


Ens veiem a l'asfalt
 

Tarraco

Motorista encuriosit
Nivell
1
Premis
1
Bones,
vinc molt cabrejat d'una ITV de la meva zona.
Us poso en situació,i ja direu.
Vaig amb la meva YAMAHA del 1987,a pasar l'ITV,pago,i em poso a la fila.
Quan em toca,entro al lloc d'inspecció,frenada,pneumàtics,llums,gasos...etc. Tot bé,fins que arribem a la proba de decibels.
Hi entro,amb un LEO VINCE de 450€,amb el DB KILLER posat.
El motor,sona com sempre,rodó i amortiguat.
Rès em fa pensar el que acabaria passant,
El ingenier de torn,instala els aparells necesàris per la proba,i comença el festival..,
La moto,en el caballet lateral,o sigui tumbada cap un costat.
Jo a peu plà,devant la moto,i el Senyor,comença la comprobació.
Va pujant de revolucións el motor,i jo ja veig que algo no li sembla bé ,perque mo para d'insistir en reiterats cops de gas,que giran al voltant de les 3.500 revolucións,segóns calculo jo.
La meva moto,la conec molt bé.
Després d'un bon rato,em deixa allà amb la moto tumbada,i el motor en marxa,i em diu,ara vinc.
Suposo,que va a fer una consulta,a un superior seu,i torna.
Quan torna,isisteix amb els cops de gas,peró aquesta vegada,fent pujar el motor fins quasi les 9.000 revolucións,amb el motor a punt de reventar(jo mai he pujat la meva moto a aquest nivell de revolucións.i el meu instint,em diu que he d'agafar la clau de la moto,parar el motor,i demanar explicacións...ja estic una mica esparverat.
Finalment,el Senyor,em diu que la proba a finalitzat,que vagi a la guixeta de sortida,i que ja em diran.
Resultat:l'ingenier en cap,em vé,dient que no poden validar l'ITV,perque no ha superat la proba de soroll.
Que es mira el soroll general del motor,i que no saben determinar si el soroll el fa el motor o el silenciós.
Que ho faci mirar,i que hi torni avans de 15 dies.
Qualsevol que vegi la meva moto,amb 32 anys al damunt,pot determinar que és moto molt ben cuidada,i com demostra la ITV,no suposa cap perill,per l'intregritat fisica de ningú.
I si pretenen,que un motor de fa 32 anys,en perfecte estat,no faci soroll,a casi 9.000 revolucións,doncs "apaga y vamonos"...
No hi ha dret.
Tens tota la raó, a mi a la ITV de Montblanc ens van tenir una Yamaha SR-250 (de 1986) mes de 15 minuts fotent-li al gas per després dir.nos que la prova no sortia be, per sort van considerar que era el seu aparell que no o media correctament i ens van passar l'itv, però veure com tenen la moto fotent-li a tant gas durant tanta estona et posa de mala llet !!! , Això de les ITV a sigut sempre igual, depenent d'on vagis i qui trobis t'ho fan d'una manera o d'un altre....
 

Sebastricu

Motorista mogut
Hola Niko,
dubto molt,que un silenciós que em va costar 450€,tingui els problemes que pufui tenir un Akrapovic fals,de 30€...
I estic segur,que qualsevol moto que li facis pasr la itv de soroll a 8.500 rpm, pugui donar parametres correctes de soroll...
Va ser demencial.
De incompetent.
 

Nikokaos

Motorista mogut
Hola Niko,
dubto molt,que un silenciós que em va costar 450€,tingui els problemes que pufui tenir un Akrapovic fals,de 30€...
I estic segur,que qualsevol moto que li facis pasr la itv de soroll a 8.500 rpm, pugui donar parametres correctes de soroll...
Va ser demencial.
De incompetent.
Hola Sebas,

Discrepo amb tu en ambdos casos:

Si creus que les coses no es poden fer malbé o estan lliures d'alguna tara/defecte per ser d'una marca o una altra, no seré jo qui et faci canviar de parer.

Si també creus que el noi de la ITV no ha fet el que li pertoca, tampoc et diré que els que deixen passar a vehicles que no estan en condicons de seguretat idonies, per a ells i els altres usuaris de les vies, no fan bé la seva feina ni de lluny.

No hi ha res perfecte i no sempre plou a gust de tothom.

El cas és que la teva motaca no ha passat la ITV. Pots emprenyar-te, clar, però si vols gaudir-la hauràs de tornar i passar aquest punt en concret del soroll.

T'han dit que pot ser de l'escap o del motor o ambdues coses. Jo preferiria que fos de l'escap, sincerament, a que fos de motor pel que comporta. Per a mi, que hagin variat les rpm del motor per intentar esbrinar si l'augment de soroll bé del sistema d'escap o és un "grill" de qualsevol peça poc apretada, és fer la feina. Si vas amb el cotxe i veuen res als amortidors però no saben el què, i estan 5 minuts al foso fotent-li canya...tampoc farien bé la feina? Opinem diferent doncs.

En tot cas, ja ens diràs què penses fer i si has pogut passar la ITV finalment.


Ens veiem a l'asfalt.
 
Última edició:
S

Sebas

Convidat
Hola de nou,Niko.
ostres,veig que no vaig posar el final de la pelicula...disculpeu-me.
SI,finalment,vaig pasar la ITV,sense problemes,després de parlar amb l'igenier de la planta,i fer-l'hi entendre,diversos aspectes que afecten a una moto del 1.987.
Ara, porto una limitació en la documentació,i que la "deslliure" de pasar-la per damunt de les 7.500 rpm.
I discrepant,de la teva discrepancia,jo continuo creient cegament,que un silenciós de 450€,i de marca reconegudíssima,SEMPRE serà millor i donarà millor resultat,que la séva imitació xinessa de 30€.
Per molt maco i ben falsificat que vingui el producte baratíssim xinès.
En un dels videos que comentas,dels que corren per youtube,el probador del falsificat,acaba amb la frase que tothom coneixem,"que al final,lo barato acaba sortin car"...
Vinga amíc,a veure si ens veiem aviat per la carretera.
Salut i gas!
 

Nikokaos

Motorista mogut
Hola de nou,Niko.
ostres,veig que no vaig posar el final de la pelicula...disculpeu-me.
SI,finalment,vaig pasar la ITV,sense problemes,després de parlar amb l'igenier de la planta,i fer-l'hi entendre,diversos aspectes que afecten a una moto del 1.987.
Ara, porto una limitació en la documentació,i que la "deslliure" de pasar-la per damunt de les 7.500 rpm.
I discrepant,de la teva discrepancia,jo continuo creient cegament,que un silenciós de 450€,i de marca reconegudíssima,SEMPRE serà millor i donarà millor resultat,que la séva imitació xinessa de 30€.
Per molt maco i ben falsificat que vingui el producte baratíssim xinès.
En un dels videos que comentas,dels que corren per youtube,el probador del falsificat,acaba amb la frase que tothom coneixem,"que al final,lo barato acaba sortin car"...
Vinga amíc,a veure si ens veiem aviat per la carretera.
Salut i gas!
Sebas,

En cap moment dels meus missatges he dit que cap sigui millor que l'altre, parlant d'escaps. El teu argument era que per 450€ és millor i no pot fallar. I no estic d'acord.

El video de la imitació era per ilustrar el tema del dbkiller. Molts van a pressió, però tot i això aquell senyor recomana soldar. El tema era que si no s'havia soldat el dbkiller quan el vas posar, hi havia la possibilitat de vibració al escalfar-se el tub, que és quan els dbkiller dels Leovince semblen més fàcils de treure que en fred (explicat a un altre missatge que vaig copiar d'un altre foro). Si van estar 10 minuts donant gas a la moto, tot el sistema estaria ben roent: en parat no es refreda el motor i escaps/colectors com quan va en marxa. Hi havia possibilitats i això és el que et volia dir.


Fins aquí arribava la meva aportació.

Tota la resta han sigut opinions i maneres de pensar.

En tot cas, me n'alegro que hagis pogut pasar ITV i tenir-la al carrer per circular molts més km.

Ens veiem a l'asfalt
 
Última edició:

Sebastricu

Motorista mogut
D'acord Niko,
gràcies per la puntualització.
Potser no en vaig fer una interpretació correcte...‍♂
En qualsevol cas,per això estem aqui,per poguer mostrar la nostre pluralitat alhora d'opinar,i sempre des del màxim respecte.tal i com ja em demostrat sobradament
De tot s'apren.
Agraeixo de nou,totes i cadasquna de çes vostres opinións i valuoses aportacións.
Seguim!
 

Sebastricu

Motorista mogut
Hola,
no crec que canviar de planta d'itv,pasi per ser la solució(com fa molta gent).
Ostia,que al final,sembla que vagis a la itv,a demanar caritat,o a que et perdonin la vida...
Que hi anem pagant,i hi anem per responsabilitat i per comprobar que hi hagi defectes REALMENT GREUS,i que afectin a la seguretat del propietari o conductor,i la de tercers.
I potser aqui,ès ón rau la "mala praxis" d'algunes itv.
Com crec que va ser en el meu cas...‍♂
 
A dalt