• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Dubtes gasolines.

S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Bones,
un dubte per resoldre,respecte de dues de les meves motos.
En el cas de la YAMAHA FZ 750 del 87,i la BMW R 1.200 GS del 2.006,quina gasolina és la recomenable en cada una d'elles?
La de 95,o la de 98 octans?‍♂️‍♂️
Gràcies per endevant.
 
R

RAROZ

Nouvingut
20 Jun 2020
18
40
Premis
2
Bones,
un dubte per resoldre,respecte de dues de les meves motos.
En el cas de la YAMAHA FZ 750 del 87,i la BMW R 1.200 GS del 2.006,quina gasolina és la recomenable en cada una d'elles?
La de 95,o la de 98 octans?‍
Gràcies per endevant.
Generalment la 95, però si de tant en quan poses 98 no passa res.

Enviado desde mi SM-N960F mediante Tapatalk
 
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
És que ahir,algú em va generar el dubte.
Em deia,que a la FZ tenia que posar de 95,i a la GS,de 98.
I em va descolocat una mica...
Això és tot.
Grácies de nou.
 
R

RAROZ

Nouvingut
20 Jun 2020
18
40
Premis
2
La majoria de fabricants i concessionaris recomanen 95, la 98 és més refinada però no els hi va gaire bé a les motos. De totes maneres sempre pots mirar la web del fabricant per a que et tregui de dubtes, o sinó descarregar-te el manual d'instruccions que segur està en algun fòrum o web. Salut i gas!

Enviado desde mi SM-N960F mediante Tapatalk
 
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Perfecte.
Gràcies de nou,company.
Ès un plaer,fer preguntes,i rebre respostes.
No com en altres "llocs",que preguntes i s'et riuen de la téva ignorància...
Salut ibona ruta,companys!
 
  • Like
Reaccions: RAROZ
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Moltes de les nostres motos inclús estan pensades per menys octantatge i tot. Per exemple la Honda Cb500X -és sempre fabricada a Thailandia- en alguns mercats es ven homologada per 93 octans (perquè és la gasolina que es troba en aquests països).
Jo crec que si el motor no està pensat expressament per portar axiò no es pot notar diferència.
Igualment, si anem a França, podem posar la e-10 (gasolina amb un 10% d'etanol) tot i que a Espanya no es ven enlloc amb més d'un 5% (E-5).
 
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Veig que els tiros van en la direcció,que lo correcte,és 95 per la FZ,i 98 per la GS.
Pel que vaig lligant...
 
  • Like
Reaccions: Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Gràcies per la teva opinió,company.
Sí, agafa-ho com a opinió :)
NO sóc expert, jo poso sovint gasolina "de la barata" i hi ha gent que creu que és un error i gent que no.

Per lo general jo crec que hi ha tres factors importants (en la meva opinió i en la d'un familiar mecànic).
1) -tota la gasolina d'Espanya surt d'allà mateix, és un monopoli, només poden canviar els additius que les marques afegeixen (o no) a la gasolina que et venen. Sovint aquests additius -i l'octanatge- fan cambiar el preu
2) -no repostis mai si hi ha un camió reemplenant la cuba. El fluxe remou els residus i l'aigua del fons dels dipòsits de la gasolinera i possiblement et pot entrar al motor i embussar-te el filtre, en el millor dels casos. Repostar sempre de dipòsits que la gasolina estigui quieta i els residus i aigua vagin al fons del dipòsit.
3) - sempre és millor repostar de gasolineres noves que velles. No sabem si la gasolinera ha fet manteniment o no (netejar bé els surtidors i tenir-ho tot a punt perquè no t'entri res estrany a la teva màquina) però si l'edificació és nova molt dificilment estarà cardada, en canvi dos gasolineres de la mateixa marca, una ben cuidada i una altra deixada de la mà de déu, et poden anar bé o malament pel motor. Imagina que una gasolinera porta 20 anys sense netejar la cuba i t'entra per mala sort merda que ha quedat allà acumulada. Imagina també que a vegades vas a repostar i les inspeccions tècniques del surtidor no estàn al dia (m'hi he fixat algunes vegades). Tot és temptar, però sempre depenent de coses que tu, pobre consumidor, dificilment podràs saber o controlar bé, perquè no es veuen.
 
elbarbasenmoto

elbarbasenmoto

Cul quadrat
Youtuber
16 Mar 2020
88
163
Premis
3
elbarbasenmoto.com
Moto
Benelli TRK 502 X
Twitter
elbarbasenmoto
Aquest tema és la discussió infinita jajaja.
La meva referència és el manual de la meva moto, en el meu cas és una Benelli TRK 502 X.

El manual diu el següent:
Gasolina recomendada: Gasolina súper sin plomo (Gasohol [E10] aceptable)
El motor Benelli ha sido diseñado para funcionar con gasolina súper sin plomo de 95 octanos o más.

Bàsicament diu, que si potser utilitzar E10 (gasolina amb un 10% d'etanol) i mínim que sigui 95 octans o més.
Així que cada persona es lliure d'utilitzar la que vulgui, però et recomano que busquis el manual de la teva moto per Internet que segurament el trobaràs i ho consultes per més seguretat.

Per exemple, jo sempre utilitzo gasolina de la marca Repsol si potser. Però com diu el company totes les gasolines surten del mateix lloc i el canvi de preu és els additius que fica cada marca.
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Hola ELBAR...
agraeixo la teva intervenció.
He trobat el manual de la FZ,i recomana 85.
Jo,de tota la vida,després de posar sempre de 95,de tamt en tant,hi he posat de 98,i ni he notat rès,ni he tingut mai cap problema.
En el cas de la GS,crec que es recomana de 98.
 
  • Like
Reaccions: Serra
Nenpetit

Nenpetit

Nouvingut
9 Mai 2020
13
36
Premis
2
Barcelona
Moto
Bmw 1250 RT
Hola @Sebastricu segons el manual de la Gs del 2006 (que el pots trobar a la web de Bmw-Motorrad) diu:

Combustible requerido El motor está preparado para utilizar: – gasolina súper sin plomo (95 octanos) Se recomienda utilizar en lo posible este tipo de gasolina, con el que se garantizan las prestaciones y el consumo nominales.

También puede utilizarse combustible del tipo siguiente: – gasolina súper-plus (98 oct.)

La calidad mínima del combustible es: – gasolina normal sin pl. (91 oct.) Se recomienda no cargar nunca combustible con un índice de octanos inferior a 91
 
  • Like
Reaccions: jordiTR63 i Roger

Fils similars