• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Dubte de soroll el frè del darrera

Tonielboss

Tonielboss

Nouvingut
3 Jun 2020
2
4
A veure si algú sap respondre el dubte que tinc. A la meva petita r1250rs quan està parada i Intento girar la roda del darrera fa un soroll com si la pinça de frè estigués presionant i m'ha entrat la mania de si és un problema i de si en marxa també presiona i gasta molt de fré.

No rigueu que jo de mecànica sóc un inútil.
IMG 20200626 WA0006
 
  • Like
Reaccions: Burkat450R
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Ostres no ho sé... tots els frens de disc tenen una petita fricció quasi permanent, des de la bici amb frens d'oli a un tràiler de sis eixos, si aquest soroll no és molt fort o et dificulta apretar la moto endavant i endarrera, no em preocuparia.

Si realment et sembla mal assumpte ves al mecànic, més d'una vegada hi he anat per tonteries però si no ho hagués fet, no hauria dormit tranquil.
 
Edutarraco

Edutarraco

Com es caminava?
20 Feb 2020
209
594
Premis
8
Moto
Kawa KLE 500
Quan no fem servir el fre la distància entre el disc i la pastilla és molt petita.
Si el soroll és quan poses el caballet central i la roda gira amb normalitat i no es clava per mi és un soroll normal.
Si veus que la roda queda clavada quan la fas girar passat pel mecànic..... I pregunta toooooot el que vulguis aquí ningú riurà, a no ser que expliquis un "xist"
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
A veure si algú sap respondre el dubte que tinc. A la meva petita r1250rs quan està parada i Intento girar la roda del darrera fa un soroll com si la pinça de frè estigués presionant i m'ha entrat la mania de si és un problema i de si en marxa també presiona i gasta molt de fré.

No rigueu que jo de mecànica sóc un inútil.Veure l'arxiu adjunt 996
Exacte, passa't pel mecànic a que li facin una ullada ràpida, que no els costa res, i tu et quedaràs més tranquil. Pensa que aquestes coses poden tenir més d'una causa que les provoca, i essent el sistema de frenada, més val comprovar que no sigui cap que et pugui comprometre la seguretat.
 
Edutarraco

Edutarraco

Com es caminava?
20 Feb 2020
209
594
Premis
8
Moto
Kawa KLE 500
A veure si algú sap respondre el dubte que tinc. A la meva petita r1250rs quan està parada i Intento girar la roda del darrera fa un soroll com si la pinça de frè estigués presionant i m'ha entrat la mania de si és un problema i de si en marxa també presiona i gasta molt de fré.

No rigueu que jo de mecànica sóc un inútil.Veure l'arxiu adjunt 996
Has pogut mirar-ho?
 
  • Like
Reaccions: Burkat450R
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
A veure si algú sap respondre el dubte que tinc. A la meva petita r1250rs quan està parada i Intento girar la roda del darrera fa un soroll com si la pinça de frè estigués presionant i m'ha entrat la mania de si és un problema i de si en marxa també presiona i gasta molt de fré.

No rigueu que jo de mecànica sóc un inútil.Veure l'arxiu adjunt 996

Holaaaaa !!!

Esperem que ja hagis fet cas a la resta de companys i hagis fet una visita al teu mecànic de confiança...

En tot cas, si en punt mort/neutra, i amb el caballet central, pots girar la roda amb la mà sense gaire esforç però sents el fregament de les pastilles de forma internitent...

Jo crec que:

1) pots tenir la roda desequilibrada;

2) pots tenir el disc de fre del darrera una mica deformat. Si no recordo malanent, las BMW's tenen servofré, oi? Frenes del davant però si apretes més fort tambè frena de darrera alhora...
Recordes haver fet alguna frenada d'emergència brusca?

3) la dilatació de liquids del sistema de frenada acciona les pastilles. Ara a l'estiu, alguns companys de Fazer-Hispania, comentaben que amb la calor el liquid de frens i l'aire del dipòsit (no s'emplena del tot) ocupen més lloc...diuen els quemarodes curveros (perdoneu-meeeee macus !!) que buiden una mica de líquid i que els hi funciona...també porten un altre oli més esportiu, que suporta millor la temperatura....


Ja més no et sabria dir. Mai he tingut cap BMW..... espero et serveixi la info i que no sigui res greu !!



Ens veiem a l'asfalt
 

Fils similars