• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Dubte Camara per grabar sortides

Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
La veritat que va força bé; he anat força alegre; direm que 120km/h els aguanta sense problemes, si la superfície està neta i no té formes rares no cau, jo he provat a més intentar treure'l amb malícia i si no li treus la pestanya de la ventosa no surt. També pots lligar el suport amb una corda a la moto per més tranquilitat; però jo no l'he lligat mai i no he perdut la càmera. :giggle:



Moltes gràcies!! (y);)
Jo tiro de sobres amb aquest model la veritat.

Ara després de llegir aquest fil he tret alguna idea per a nou vídeo; el faré del micròfon pel casc que ja us puc assegurar ha sigut un infern donar amb un que captés bé la veu a velocitats de creuer 80-90 i veig que molts de vosaltres esteu igual, així que a compartir coneixement!!!

Per avançar-vos una mica, us diré que el problema del micro per gravar veu al casc, no és la sensibilitat, sinó el tipus de micròfon; el del casc ha de ser UNIDIRECCIONAL i NO Omnidireccional; jo vaig estar fent proves amb caputxons densos; paper de cuina i RES funcionava; us deixo enllaç del Micro que faig servir ara per si voleu fer una ullada:

Micro unidireccional per gravar veu al casc:


I si el voleu posar a una gopro (3-4) necessitareu un adaptador:


Si teniu dubtes i voleu preguntar és un plaer intentar ajudar; i si voleu podeu comparar la veu dels meus dos primers vídeo a youtube que son :poop: amb els tres següents on ja faig servir aquest micro que us he dit :giggle:

Salut i GAAAAAASSSSS :sneaky:
He estat mirant i per la SJCAM SJ8 PRO es necessita un adaptador per USB C, com aquest:

Jo tinc al casc modular instalat el micro i auriculars del intercomunicador. Estic per probar si amb l'adaptador tipus USB C funcionaria....si trobo un de ben baratet ho probaré !!

Ja us diré!
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Una pregunta, algú ha pogut conectar l'audio del intercom amb la càmara o al mòbil? O és millor portar 2 micròfons?
Et cito alguns Youtubers del fòrum, que segur que algun et sabrà contestar, tot i que fins on jo sé, la majoria porten un micròfon a banda!: @elbarbasenmoto @Robiker.1985 @jordiTR63 @Ray Fields Rider
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Una pregunta, algú ha pogut conectar l'audio del intercom amb la càmara o al mòbil? O és millor portar 2 micròfons?
Holas!!
Jo connecto el intercomunicador (snell e1) amb el telèfon Android via bluetooth sense problemes. Amb això sento el Google maps, Waze i puc contestar trucades. Puc sentir la música del tlf. però això no ho faig mentre condueixo.
El intercomunicador a la càmera no l'he connectat, no tinc manera ja que tant sols es via bluetooth i la càmera no en té.
Jo no faig vlogs no necessito gravar la veu, però intento gravar el so de la moto i tinc molts problemes. Els micros tant interns com externs de les meves càmeres són molt dolents i se sent tot fatal. A YT hi ha molts que expliquen com s'ho munten , amb quin hardware, per obtenir bons vídeos amb bon so...

Salut i gassss!!!
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: Nikokaos
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Holas!!
Jo connecto el intercomunicador (snell e1) amb el telèfon Android via bluetooth sense problemes. Amb això sento el Google maps, Waze i puc contestar trucades. Puc sentir la música del tlf. però això no ho faig mentre condueixo.
El intercomunicador a la càmera no l'he connectat, no tinc manera ja que tant sols es via bluetooth i la càmera no en té.
Jo no faig vlogs no necessito gravar la veu, però intento gravar el so de la moto i tinc molts problemes. Els micros tant interns com externs de les meves càmeres són molt dolents i se sent tot fatal. A YT hi ha molts que expliquen com s'ho munten , amb quin hardware, per obtenir bons vídeos amb bon so...

Salut i gassss!!!
Just el que li anaba a dir jo...
Juraria que si una càmara digital té bluetooth deu ser pel comandament a distància. També hi ha càmares que via wifi pots sincronitzar dades amb el mobil, però desconec quines són i el procediment.

Jo tinc una SJCAM SJ8 PRO i he anulat el micro a les opcions. El so és dolent, molt dolent. Només sents la fressa de l'aire i el micro es satura. He triat aquesta forma de grabació sense audio per fer muntatges amb música.

Tot i això, moltes càmares solen tenir com accesori un microfon extern que o es connecta per mini jack (tipus auriculars del mobil) o per USB. Jo de moment no l'he fet servir perquè tampoc sóc blogger.

Va, esperem trobis la forma de fer el que busques!


Ens veiem a l'asfalt
 
  • Like
Reaccions: mami_en_moto
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Just el que li anaba a dir jo...
Juraria que si una càmara digital té bluetooth deu ser pel comandament a distància. També hi ha càmares que via wifi pots sincronitzar dades amb el mobil, però desconec quines són i el procediment.

Jo tinc una SJCAM SJ8 PRO i he anulat el micro a les opcions. El so és dolent, molt dolent. Només sents la fressa de l'aire i el micro es satura. He triat aquesta forma de grabació sense audio per fer muntatges amb música.

Tot i això, moltes càmares solen tenir com accesori un microfon extern que o es connecta per mini jack (tipus auriculars del mobil) o per USB. Jo de moment no l'he fet servir perquè tampoc sóc blogger.

Va, esperem trobis la forma de fer el que busques!


Ens veiem a l'asfalt
@Nikokaos , jo també tinc la SJCAM SJ8PRO i confirmo que el so es horrible : tant el del micro intern (built-in) com el de el micro extern original via USB comprat ... res ... es una porqueria.

Els "profesionals" de vlog i tal porten uns cacharros ja mes seriosos i cars i aconsegueixen resultats espectaculars...

Salut!
 
Ray Fields Rider

Ray Fields Rider

Motoaddicte
27 Abr 2020
147
370
Premis
13
Berguedà i el Món sencer
www.youtube.com
Moto
Kawasaki Z900 Full 2018
Una pregunta, algú ha pogut conectar l'audio del intercom amb la càmara o al mòbil? O és millor portar 2 micròfons?
Hola companya!!! Disculpa per contestar tant tard! Entre setmana sempre vaig de cul.

A veure... tal com ho faig jo és gravo la imatge des d'un parell de càmeres i el so des de l'intercom connectat al mòbil. Després ho sincronitzo tot amb l'editor de vídeo. El so de l'intercom és bo, no excel·lent.

L'intercom és un Cardo Freecom 2+ i el mòbil un iPhone 8. No he tingut mai problemes de connectivitat. El que sí que faig és eliminar des de l'APP Cardo la porta de soroll de l'intercom. La porta de soroll fa que el micròfon es mutegi quan no rep un soroll a certa intensitat. Si no es muteja mai, sempre grava una mica de soroll de la moto.

La càmera del casc té un micròfon intern horrorós, i com diuen els companys, només grava soroll del vent i es satura. Podia connectar-li un micro extern i cap a dins el casc, però en el meu cas no he trobat res que m'agradi per pocs calers, a part que l'adaptador que em venia amb la càmera no funciona massa bé i fa mal contacte. Fa canvis constants del micro intern a l'extern amb els seus corresponents sorolls desagradables.

Espero haver-te ajudat. Si tens qualsevol dubte em pots contactar per missatge o en aquest fil.

Salut i gaaas!!!
 
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Hola companya!!! Disculpa per contestar tant tard! Entre setmana sempre vaig de cul.

A veure... tal com ho faig jo és gravo la imatge des d'un parell de càmeres i el so des de l'intercom connectat al mòbil. Després ho sincronitzo tot amb l'editor de vídeo. El so de l'intercom és bo, no excel·lent.

L'intercom és un Cardo Freecom 2+ i el mòbil un iPhone 8. No he tingut mai problemes de connectivitat. El que sí que faig és eliminar des de l'APP Cardo la porta de soroll de l'intercom. La porta de soroll fa que el micròfon es mutegi quan no rep un soroll a certa intensitat. Si no es muteja mai, sempre grava una mica de soroll de la moto.

La càmera del casc té un micròfon intern horrorós, i com diuen els companys, només grava soroll del vent i es satura. Podia connectar-li un micro extern i cap a dins el casc, però en el meu cas no he trobat res que m'agradi per pocs calers, a part que l'adaptador que em venia amb la càmera no funciona massa bé i fa mal contacte. Fa canvis constants del micro intern a l'extern amb els seus corresponents sorolls desagradables.

Espero haver-te ajudat. Si tens qualsevol dubte em pots contactar per missatge o en aquest fil.

Salut i gaaas!!!
Ohhh moltes gràcies per la contestació

Justament tinc uns intercom Cardo Freecom 2, però encara no he fet la prova de gravar l'audio amb ells. Com ho fas? amb la mateixa app? o com una nota de veu del mòbil?

Ja que no podem sortir aquest cap de setmana, provaré gravar la meva veu jejejej amb l'intercom :D

Bona castanyada!!!!
 
Ray Fields Rider

Ray Fields Rider

Motoaddicte
27 Abr 2020
147
370
Premis
13
Berguedà i el Món sencer
www.youtube.com
Moto
Kawasaki Z900 Full 2018
Ohhh moltes gràcies per la contestació

Justament tinc uns intercom Cardo Freecom 2, però encara no he fet la prova de gravar l'audio amb ells. Com ho fas? amb la mateixa app? o com una nota de veu del mòbil?

Ja que no podem sortir aquest cap de setmana, provaré gravar la meva veu jejejej amb l'intercom :D

Bona castanyada!!!!
Ho faig amb l'App de notes de veu. Si tens un Android, no sabria dir-te ben bé com ho has de fer, però és qüestió d'anar provant. Amb l'iPhone, connecto l'intercom, obro l'App de notes de veu i quan començo a gravar, ja està tot enllestit.

Ja diràs si te'n surts... Bona Castanyada!!!

I gaaaaaas!!!
 
  • Like
Reaccions: mami_en_moto
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
579
1.570
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Ho faig amb l'App de notes de veu. Si tens un Android, no sabria dir-te ben bé com ho has de fer, però és qüestió d'anar provant. Amb l'iPhone, connecto l'intercom, obro l'App de notes de veu i quan començo a gravar, ja està tot enllestit.

Ja diràs si te'n surts... Bona Castanyada!!!

I gaaaaaas!!!
Amb una cosa i amb altre, no he fet la prova. Però com aquest cap de setmana sembla que plourà i no es podrà sortir molt lluny, tocarà provar :D
 
C

carlosg

Rodant
22 Oct 2020
50
110
Premis
4
Jo tinc dos GoPro, la Hero 5 que es la mes petita, montada sobre un gimbal, y connectada al manillar amb una pinça, i una Hero 8 black o una cosa aixi, posada sobre el casc. Cap de les dos em donen un só aprofitable. Si vull tenir só (només m'interessa per gravar els escapes quan surto amb la Norton es tan senzill com fer servir una nota de veu del telefon, i posar el telefon a la bossa del derrere. Poso en marcha la gravació del telefon, poso en marxa la gravacio de la GoPro, pico de mans tres vegades al devant de la camera per fer claqueta, i ja està. Després sincronitzo la nota de veu amb la imatge fent servir la claqueta. Es mes llarg d'explicar que de fer, tot i que es una mica llauna. Pero trobo també que la gent te tendencia a xerrar massa als videos, jo prefereixo subtitols.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Feia molt temps que anava darrera de una càmara per grabar les meves "aventures" i després de les vostres impressions, ahir vaig aprofitar un oferta flash i he agafat una Victure AC700 (sortia per 37€urets) per el que comenteu dels microfons. Aquesta porta un de serie que es conecta amb un jack.
El microfon encara no l'he provat però la càmara trobo que graba força bé i amb una qualitat molt millor de l'esperada donat el preu, tot i què després de trencar-me el cap d'on i com colocar-la, le le hagut de posar darrera la cúpula i amb vergonya he de reconeixer que estava plena de merda, jajaja...
No hem deixa penjar cap video, diu que pesa massa :cry:

Tinc uns dubtes, a veure si algú hem posa llum.
1- Aquestes càmeres no graven els videos d'una tirada? És que m'ha fraccionat tota la grabació en 3 tirades de 3,5Gb
2- A quina resol·lució grabeu? A 1080/60 hem fa els trocets de quart d'hora i 3,5Gb cada un.

Gràcies
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.656
Premis
5
Feia molt temps que anava darrera de una càmara per grabar les meves "aventures" i després de les vostres impressions, ahir vaig aprofitar un oferta flash i he agafat una Victure AC700 (sortia per 37€urets) per el que comenteu dels microfons. Aquesta porta un de serie que es conecta amb un jack.
El microfon encara no l'he provat però la càmara trobo que graba força bé i amb una qualitat molt millor de l'esperada donat el preu, tot i què després de trencar-me el cap d'on i com colocar-la, le le hagut de posar darrera la cúpula i amb vergonya he de reconeixer que estava plena de merda, jajaja...
No hem deixa penjar cap video, diu que pesa massa :cry:

Tinc uns dubtes, a veure si algú hem posa llum.
1- Aquestes càmeres no graven els videos d'una tirada? És que m'ha fraccionat tota la grabació en 3 tirades de 3,5Gb
2- A quina resol·lució grabeu? A 1080/60 hem fa els trocets de quart d'hora i 3,5Gb cada un.

Gràcies
Hola Xavi! Pel que fa als vídeos, estan limitats en pes perquè aixi queda espai de sobre per penjar fotos amb comoditat. Com que Youtube permet penjar vídeos de manera gratuita i privada, concretament en "Ocult", una configuració de privadesa que permet que només vegi el video qui en té l'enllaç, ens decantem per aquesta opció a l'hora de penjar els vídeos.

D'aquesta manera, des de la pàgina de youtube, penges el vídeo i tries el format d'Ocult enlloc del públic, i només et quedarà copiar-ne l'enllaç aquí (y)
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Feia molt temps que anava darrera de una càmara per grabar les meves "aventures" i després de les vostres impressions, ahir vaig aprofitar un oferta flash i he agafat una Victure AC700 (sortia per 37€urets) per el que comenteu dels microfons. Aquesta porta un de serie que es conecta amb un jack.
El microfon encara no l'he provat però la càmara trobo que graba força bé i amb una qualitat molt millor de l'esperada donat el preu, tot i què després de trencar-me el cap d'on i com colocar-la, le le hagut de posar darrera la cúpula i amb vergonya he de reconeixer que estava plena de merda, jajaja...
No hem deixa penjar cap video, diu que pesa massa :cry:

Tinc uns dubtes, a veure si algú hem posa llum.
1- Aquestes càmeres no graven els videos d'una tirada? És que m'ha fraccionat tota la grabació en 3 tirades de 3,5Gb
2- A quina resol·lució grabeu? A 1080/60 hem fa els trocets de quart d'hora i 3,5Gb cada un.

Gràcies
@Xavi Canyo ,

Jo tinc una AC700 igualeta, que faig servir de càmera secundaria ...

1.- Pots configurar-la perquè et faci fitxers de fins a 15 minuts de gravació ... 15 minuts el es màxim. Aquesta opció ha de estar a la configuració de Vídeo. Segurament per defecte ve al mínim. Això es independent de la resol·lució escollida.
2.- La resolució depen. Jo agravo amb 2.7K 30 fps amb aquesta càmera. Es la màxima resolució a la qual s'activa el EIS (Estabilitzador de imatge). A 4K 30 fps el EIS es desactiva...! Unes altres resolucions que pots provar son 1080P 60fps / 30fps

Un de els problemes d'aquesta càmera es que genera fitxers .MOV que son enormes comparats amb els mp4. Així doncs amb vides de 15 min amb resolució de 2.7K 30 fps tindràs fitxers de + de 10GB depenent en part de si graves so o no.... es mes gran que una película comercial en 3D! Son molt pesats de moure i editar. A mes no es poden reproduir en qualsevol reproductor. Es interessant convertir el resultat de la edició a mp4-h264, recomanat per penjar a YouTube.
Una altra cosa que anuncien per la AC700 es "Gran angular (predeterminado)" a 170º... i jo no l'he vist per enlloc aquest Gran Angular al menys en 1080 o 2.7k

El so, tant amb el micròfon exterior com amb el intern es prou bó ... molt millor que el de la meva càmera principal la SJ8PRO, que te un so terrorífic.

En resum, per el preu que te ara (jo vaig pagar uns 60€ el 2019 a Amazon) es una bona entrada per fer proves, i a mes porta un munt d'accessoris i dues bateries em penso...perfecte.

I, per cert, una cosa es gravar mentre vas en moto ... això es senzill... l'altre tema es editar-ho a casa amb l'ordinador... aquí t'hi passaràs hores!!!

Salut i gassss!
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Roger Formació La 10a edició de la Formació 3.0 per a motoristes Formació motorista 1
Jaumenovas Ruta en moto Avui Bon dia per Rodar Rutes en moto 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida per fer alguna cosa 4/09/2023 Rutes en moto 1
Roger Ruta en moto Ruta per la Catalunya Central. Dijous 4 de maig Sortides anteriors 3
Bascu Consells Alforges, bosses i dubtes per la Yamaha XSR700 Espai de debat 2
perlanegraviajes Neteja la moto per 3 euros Anàlisi de productes 0
Xavi Canyo Truquets per sabates noves Mecànica de motos i recopilatoris 6
G Consells Ruta en moto per Cerdenya Espai de debat 3
Edu Crispi Una bona assegurança per moto? Consultes legals 9
Roger X-ADV Dubte Un bon suport per moto trail per portar el mòbil Espai de debat 5
Roger X-ADV Recopilatori A quin lloc us agrada més fer parada per un bon esmorzar de forquilla? Un Cafè Ràpid 3
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
Jaumenovas Crònica Un tomb per Montserrat 18/11/2022 Cròniques sobre motociclisme 0
Bascu Dubte Llums LED per fi sense ITV Mecànica de motos i recopilatoris 6
JoanBP Venc / Compro JAQUETA SPIDI LADY per esteenar Taulell d'anuncis 0
Serra Volta per la Garrotxa i el Ripollès i esmorzar a Can Pruna Sortides anteriors 0
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
scooterista.cat Ruta en moto Proposta de sortida per el día 1/10/2022 Sortides anteriors 9
Snö Cercant noies per sortir a rodar Presentacions 13
Roger Informació Poca activitat xarxes i web per càrrega de feina Informació i suport 4
Johanovski Tram Pregunta per motoristes de prop de Lleida! Trams motociclistes d'interès 5
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
mami_en_moto Consells Alarmes, antirrobo per a motos en Barcelona? Espai de debat 32
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
GEORGECAT Per si us interessa. Taulell d'anuncis 1
Pep Aràgo OffRoad Sortideta trail entre setmana per la tarda...!!! Trail en moto 3
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
Johanovski Dubte Paperassa per vendre la moto? Consultes legals 7
perlanegraviajes Vídeos Uns dies per Ordesa MotoVlogs propis 0
JoanBP Opinió Tema resolt per Espai Iuris Avantatges especials 0
JoanBP Ruta en moto Ruta per terres gironines. Rutes en moto 10
Till186 Consells Quina vestimenta recomaneu per l'hivern? Espai de debat 8
pepprats Guia-Tutorial Punys Calefactables per la Fazer Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger MOTO-WIKI Traducció adequada per High Side Dietari Wiki del Motociclisme 0
D Anàlisis-Comparativa Seient tapissat per Xtrim Anàlisi de productes 4
Noisy White Em presento Salut i gas per a tothom Presentacions 11
A Soc nou per aquí. Presentacions 8
perlanegraviajes Ruta en moto Ruta per la Vall de l'Loira RoadTrip Rutes en moto 0
Benji67 Soc nou per aquí Presentacions 21
mami_en_moto Vídeos Motogymkhana. Curs per practicar moltes coses :) Cròniques sobre motociclisme 10
JordiRT Ruta en moto Viatge per terres sorianes Rutes en moto 6
Roger Venc / Compro Honda CB 600 per uns 2500€ Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Vídeos Equipatge per al viatge a Normandia MotoVlogs propis 0
Fran Mataró Tram Pas per El Portillón tancat ?? Trams motociclistes d'interès 21
Loxicdelamola Sortida aquest dissabte i diumenge Pirineu, Bielsa, Castejon de Sos i per allà Sortides anteriors 5
Nikokaos APPS GPX Viewer PRO per asfalt Trams motociclistes d'interès 14
perlanegraviajes Ruta en moto Ruta a Port Leucate per menjar ostres Rutes en moto 1
Loxicdelamola Ruta en moto Ruta per Terol o Soria 15-16-... de juliol Rutes en moto 6

Fils similars