• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Back to basics - embragatge i semàfors

Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Hola a tots,

A veure, aquests dies de novell porto un embolic amb un tema que sembla que no té resposta definitiva i jo crec que faré mig i mig amb això. Però voldria conèixer la vostra opinió de riders amb experiència.

Als semàfors que és millor? Posar neutre o bé primera amb embragatge per poder fugir del cotxe del darrere si no pot parar?

Ja sé que em direu, si estic parat amb primera faré malbé l'embragatge. però la veritat és que la possibilitat de fer la "fugideta" està prou bé i es un consell que m'agrada força (situant la moto a un costat del cotxe de davant).

Per altra banda arribar amb neutra al semàfor i només esperar que el semàfor dels vianants comenci a parpellejar sembla molt més fàcil, relaxat i no gasta embragatge.

Suposo que tot es tracta d'un terme mitjà, arribo jo pel meu compte (per mi mateix, interioritzant totes aquestes merdetes) que:

  1. Si veig que es una parada curta, ja arribo amb el semàfor vermell de lluny i tinc cotxe darrere seguint, poso primera, col·loco al costat (encara no filtro, nenes... ho sento) i espero a verd amb primera posada i embragatge
  2. Parada llarga, sense cotxe. Arribar amb neutra, vigilant si bé algun cotxe i simplement parar i esperar al semàfor de vianants per posar primera.
  3. Parar amb marxa sempre, i quan tots els cotxes estiguin parats, canviar a neutre i esperar a semàfor vianants. Aquí encara tinc el problema que amb la moto parada la neutra encara em costa molt posar neutra (coses de novell suposo)

Potser estic dient bajanades que vosaltres ni penseu ja. Però igual el debat serveix per si passa algun motorista novell com jo per aquí.

Que dieu? Neutra o Primera amb embragatge?
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Hola a tots,

A veure, aquests dies de novell porto un embolic amb un tema que sembla que no té resposta definitiva i jo crec que faré mig i mig amb això. Però voldria conèixer la vostra opinió de riders amb experiència.

Als semàfors que és millor? Posar neutre o bé primera amb embragatge per poder fugir del cotxe del darrere si no pot parar?

Ja sé que em direu, si estic parat amb primera faré malbé l'embragatge. però la veritat és que la possibilitat de fer la "fugideta" està prou bé i es un consell que m'agrada força (situant la moto a un costat del cotxe de davant).

Per altra banda arribar amb neutra al semàfor i només esperar que el semàfor dels vianants comenci a parpellejar sembla molt més fàcil, relaxat i no gasta embragatge.

Suposo que tot es tracta d'un terme mitjà, arribo jo pel meu compte (per mi mateix, interioritzant totes aquestes merdetes) que:

  1. Si veig que es una parada curta, ja arribo amb el semàfor vermell de lluny i tinc cotxe darrere seguint, poso primera, col·loco al costat (encara no filtro, nenes... ho sento) i espero a verd amb primera posada i embragatge
  2. Parada llarga, sense cotxe. Arribar amb neutra, vigilant si bé algun cotxe i simplement parar i esperar al semàfor de vianants per posar primera.
  3. Parar amb marxa sempre, i quan tots els cotxes estiguin parats, canviar a neutre i esperar a semàfor vianants. Aquí encara tinc el problema que amb la moto parada la neutra encara em costa molt posar neutra (coses de novell suposo)

Potser estic dient bajanades que vosaltres ni penseu ja. Però igual el debat serveix per si passa algun motorista novell com jo per aquí.

Que dieu? Neutra o Primera amb embragatge?
Jo crec que la clau és deixar-se anar, sempre tenint en compte el que t'envolta. Quan arribes a un semàfor jo aniria amb segona sempre fins a aturar la moto. Quan estas aprop del semàfor embragues, i quan t'atures, poses punt mort. És qüestió de tacte, en parat el podràs posar igual de bé, ja veuràs. Amb la punta del peu i amb un moviment suau entra perfecte, i més en una moto nova com la teva.

la parada, sigui curta o llarga, jo la faig amb el punt mort posat. Estar embragant amb la marxa posada, al marge del desgast mecànic, et manté tens, jo me'n oblidaria. Si et col·loques com dius a un costat del carril o al costat d'un cotxe, ja fas prou per estar segur. Tenir una marxa engranada no et salvarà gaire més si et ve un conductor distret a tota llet. Només et diria que val la pena seguir embragat si coneixes bé el semàfor i saps que quasi no t'hauràs d'aturar a la línia, sinó que es posarà verd tant bon punt t'aturis. Sinó.. punt mort. I quan es posi verd, amb tota la calma del món, poses 1ra i vas sortint.

És normal que havent començat fa poquet vulguis abarcar moltes coses, però no deixis que et saturin o que et facin estar tens o excessivament preocupat durant la conducció. Tranquil, sense presses i sense pors. Ja fas una conducció preventiva tenint en compte el que t'envolta i conduint d'una manera atenta. No necessites res més, penso. Condueix a gust, no et preocupis per si et fotran un cop, i a gaudir (y)
 
J.M

J.M

Com es caminava?
20 Feb 2020
248
626
Premis
13
Barcelona / Granollers
Moto
Triumph Speedmaster 900
Hola a tots,

A veure, aquests dies de novell porto un embolic amb un tema que sembla que no té resposta definitiva i jo crec que faré mig i mig amb això. Però voldria conèixer la vostra opinió de riders amb experiència.

Als semàfors que és millor? Posar neutre o bé primera amb embragatge per poder fugir del cotxe del darrere si no pot parar?

Ja sé que em direu, si estic parat amb primera faré malbé l'embragatge. però la veritat és que la possibilitat de fer la "fugideta" està prou bé i es un consell que m'agrada força (situant la moto a un costat del cotxe de davant).

Per altra banda arribar amb neutra al semàfor i només esperar que el semàfor dels vianants comenci a parpellejar sembla molt més fàcil, relaxat i no gasta embragatge.

Suposo que tot es tracta d'un terme mitjà, arribo jo pel meu compte (per mi mateix, interioritzant totes aquestes merdetes) que:

  1. Si veig que es una parada curta, ja arribo amb el semàfor vermell de lluny i tinc cotxe darrere seguint, poso primera, col·loco al costat (encara no filtro, nenes... ho sento) i espero a verd amb primera posada i embragatge
  2. Parada llarga, sense cotxe. Arribar amb neutra, vigilant si bé algun cotxe i simplement parar i esperar al semàfor de vianants per posar primera.
  3. Parar amb marxa sempre, i quan tots els cotxes estiguin parats, canviar a neutre i esperar a semàfor vianants. Aquí encara tinc el problema que amb la moto parada la neutra encara em costa molt posar neutra (coses de novell suposo)

Potser estic dient bajanades que vosaltres ni penseu ja. Però igual el debat serveix per si passa algun motorista novell com jo per aquí.

Que dieu? Neutra o Primera amb embragatge?
Ostres! Jo ho faig instintivament, però sempre arribo al semàfor (o stop) en segona i a punt d'aturar-me, passo a punto mort....
Però que consti que m'ho he hagut de pensar!
Prent-te el teu temps, tu mateix ja aniràs trobant el que et va millor, però estic d'acord amb en Non-stop que millor no quedar-te desembragat...
 
  • Like
Reaccions: RAROZ
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
255
662
Premis
6
Si, es clar. Amb el temps no ho penses. Ja arribaré a aquest punt jo també, si no malament rai. Però veient alguns vídeos d'alguns instructors comenten aquestes maniobres d'aturada i em sembla curiós.
 
  • Like
Reaccions: RAROZ
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Bé, jo també faig el que diuen, quasi sempre o sempre punt mort i així relaxo els braços una mica d'aguantar el manillar. M'agrada fins i tot repicar les mans sobre el dipòsit mentre espero... manies d'inquiet que tinc.

Si algún cop veig alguna cosa pel retrovisor poso ràpidament primera i em tiro cap a la dreta tot el que puc, per exemple estic pensant en cotxes d'emergències com ambulàncies i policia.

No em preocupa especialment que em piquin per darrera tot i que segurament m'hauria de fer més por... de totes maneres moltes vegades sí que filtro i em tiro cap a davant del semàfor, on ja estàs més segur, especialment si el semàfor té mala visibilitat per ser després d'una corba, rotonda, etc...
 
  • Like
Reaccions: RAROZ
jracing

jracing

Nouvingut
5 Oct 2016
9
22
Premis
2
Punt mort i vigilar els retrovisors.

Probablement en la majoria de casos no es podrà evitar l'encalçament per diverses raons:

- Serà tan ràpid que no donarà temps de reaccionar o bé:
- L'encalç no serà a gran velocitat i serà per manca d'atenció a la conducció, com per exemple un conductor que arriba al semàfor ja a velocitat reduïda però que no frena a temps. El que vull dir és que no serem capaços de veure que el cotxe no frena fins que ja és massa tard.
 
  • Like
Reaccions: RAROZ i Serra
Burkat450R

Burkat450R

Com es caminava?
OffRoader
4 Abr 2020
241
402
Premis
7
Moto
Bultaco juntior 75c.c/Beta tr39/Gas gas ec125R/ktm exc450-r/honda CBR 600 f2/ suzuki gs500e / Kawasaki klx 650r
Sempre amb la segona embragada hi ha punt per fer una sortida de motocròs!! Xdxd

No en sèrio...jeje. sempre punt mort i atent al retrovisor...inclús algunes vegades si conec el semàfor i sé que tarda paro el motor....diguem tacanyo ..jijiji
 
R

RAROZ

Nouvingut
20 Jun 2020
18
40
Premis
2
Es un bon tema de debat. Jo ho he solucionat comprant la Honda XAdv, que sempre és queda amb la 1a posada sense embargar i pots fugir si el de darrera no frena ;p

Enviado desde mi SM-N960F mediante Tapatalk
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
Edutarraco

Edutarraco

Com es caminava?
20 Feb 2020
209
594
Premis
8
Moto
Kawa KLE 500
Jo crec que la clau és deixar-se anar, sempre tenint en compte el que t'envolta. Quan arribes a un semàfor jo aniria amb segona sempre fins a aturar la moto. Quan estas aprop del semàfor embragues, i quan t'atures, poses punt mort. És qüestió de tacte, en parat el podràs posar igual de bé, ja veuràs. Amb la punta del peu i amb un moviment suau entra perfecte, i més en una moto nova com la teva.

la parada, sigui curta o llarga, jo la faig amb el punt mort posat. Estar embragant amb la marxa posada, al marge del desgast mecànic, et manté tens, jo me'n oblidaria. Si et col·loques com dius a un costat del carril o al costat d'un cotxe, ja fas prou per estar segur. Tenir una marxa engranada no et salvarà gaire més si et ve un conductor distret a tota llet. Només et diria que val la pena seguir embragat si coneixes bé el semàfor i saps que quasi no t'hauràs d'aturar a la línia, sinó que es posarà verd tant bon punt t'aturis. Sinó.. punt mort. I quan es posi verd, amb tota la calma del món, poses 1ra i vas sortint.

És normal que havent començat fa poquet vulguis abarcar moltes coses, però no deixis que et saturin o que et facin estar tens o excessivament preocupat durant la conducció. Tranquil, sense presses i sense pors. Ja fas una conducció preventiva tenint en compte el que t'envolta i conduint d'una manera atenta. No necessites res més, penso. Condueix a gust, no et preocupis per si et fotran un cop, i a gaudir (y)
Jo faig el mateix. Amb el temps ho faràs sense adonar-te.
 
  • Like
Reaccions: Tàrraco
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
cegmorrys Palanques de fre/embragatge per la moto Mecànica de motos i recopilatoris 4

Fils similars