• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Crònica Rider 1000

Cròniques de rutes en moto
Hola,

Qui de vosaltres va a la Rider el proper 19 de setembre? Podríem posar aquí els qui hi anem, la distància de la rider que fareu (1000, 750, 500 o 300km), i el vostre número de dorsal. Així igual ens podem saludar.
Jo per exemple: Gabivolador, faig la R500, dorsal B396.
 
  • Like
Reaccions: Lluis
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
Fantàstic @munneco !!

Coincidim en manteniment rutinari de la moto i en l'ús d'equipació motera, sempre, que és molt i molt important i no tothom ho fa.

Ja els motius per anar en moto a diari o participar en curses o events moteros, que quedi a nivell individual. Entenc que si hi participes vulguis fer tot el recorregut, però poden passar mil coses que ho facin inviable i sempre posant-nos en lo positiu que mai ens fem mal nosaltres. Defallir? Nooo !! Sant Tornem-hi l'any vinent.

Jo només defenso tenir pou cap per saber quan has de parar, descansar o fins i tot abandonar. I amb això vull que si has participat 10 vegades i has hagut de deixar la cursa les mateixes vegades, jo em quedaria amb que hi he pogut anar totes 10 vegades; tot i que acabar-la un sol cop seria collonut, poder tornar a sortir és el repte del dia a dia sobre la moto.

Per això els "per collons", "què t'hi jugues?", "ell pot, jo també" per a mi són actituds negligents que no responen a la seguretat vial. Si estas cansat, para i descansa, que el cansanci és una de les principals causes d'accidents per distracció. A la carretera, no badem, si us plau.

Sortir de la "comoditat" sent conscient dels teus límits i no trasgredir-los, es una cosa que m'agrada. Jo ho intento fer sempre, una mica més cada vegada quan veig que ja necessito passar al següent pas.

No crec que anar a poc a poc o fer passes de gegant siguin coses contràries, no entenguis això, ok?
Tothom té el seu ritme per apendre i crèixer damunt la moto!! El que repeteixo és que l'actitud que tenim sobre la moto ens fa ser moteros o kamikazes. Apel•lo sempre al bon judici i que el seny s'impossi a la carretera, que és on ens trobem tots per gaudir.

Només era això el que volia que quedés clar, que veig que quasi coincidim però això dels missatges és el que te: no sempre entenem tot el que es vol explicar.


Ens veiem a l'asfalt

Home tens raó amb tot el que dius, ara siguem realistes, seguin aquets principis, mai faries la Rider1000 ni segurament la 700, ni la rodibook........proves on torhom, fins el mes pintat acaba molt, molt cansat, per molt que tinguis el cul pelat de fer kms, dit això amb el tema repte, repte.....com tu dius segurament algun diumenge o a algun viatge haurem fet alguna sortida mes radical encara, sols o amb algú i no ens ha calgut un certificat, ara, crec que mes que això, es un tema de fer un recorregut diferent, seguin moltes vegades un roadbook, se se equivocar te, conèixer gent, sense anar mes lluny jo l ultima rodibook vaig conèixer i rodar un bon tros, amb en Miquel Xaus, un senyor que amb deu anys li ha fet un milió de kms a la seva moto, jo a moltes hi vaig amb tota la família i aprofitem a conèixer la zona i fer una mica de turisme el dies abans o després, tot plegat es una distracció mes.


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Home tens raó amb tot el que dius, ara siguem realistes, seguin aquets principis, mai faries la Rider1000 ni segurament la 700, ni la rodibook........proves on torhom, fins el mes pintat acaba molt, molt cansat, per molt que tinguis el cul pelat de fer kms, dit això amb el tema repte, repte.....com tu dius segurament algun diumenge o a algun viatge haurem fet alguna sortida mes radical encara, sols o amb algú i no ens ha calgut un certificat, ara, crec que mes que això, es un tema de fer un recorregut diferent, seguin moltes vegades un roadbook, se se equivocar te, conèixer gent, sense anar mes lluny jo l ultima rodibook vaig conèixer i rodar un bon tros, amb en Miquel Xaus, un senyor que amb deu anys li ha fet un milió de kms a la seva moto, jo a moltes hi vaig amb tota la família i aprofitem a conèixer la zona i fer una mica de turisme el dies abans o després, tot plegat es una distracció mes.


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Home, això del cansanci té la vessant fisica i la sicològica. Tot necessita d'un entrenament i estar en bones condicions tant la persona com l'equip i la moto. No oblidem que els de moto GP o del Dakar estan en forma, dietes, controls antidopatge, preparadors fosics, mèdics... ells viuen d'això i es preparan cada dia per competir 1 dia a la cursa que toqui. I tot i això, cauen, trenquen motors, embrague, trien malament les rodes, o es perden...

Jo no dic que oblidem el somni de poder fer rutes com algu a qui admirem, tenir la "seva" moto i el seu equip, però sempre tenint clar que no som ells i tampoc sóm professionals, amb tota la preparació que comporta i l'equip humà i tècnic que l'acompanya. Per això parlo de riders/moteros i de kamikazes.

Jo soc un cono, tot i que em defenso i potser podria anar més ràpid, la meva conducció és conservadora en tots els aspectes. No necessito anar a 200 km/h, sino poder sortir un ratet cada dia i fer més kms el cap de setmana i algun vistjet a l'any. Jo amb això sóc feliç.

Participaré als events que pugui pels motius que deia en @munneco, sortir de la zona de confort i rodar amb pluja o fred, carreteres millors i pitjors,... i només amb el premi d'arribar. Però jo tinc clar que si no puc seguir conduint, no m'arriscaré a caure i menys si vaig amb copilot. Pararia, analitzaria la situació i valoraria continuar o abandonar.

No hi he anat mai a cap event d'aquests, i potser hi vaig i l'ambient competitiu predomina... si és així, jo aniria al meu ritme per fer el recorregut i no crec que hi participés un altre cop.

Per mi l'ambient fa molt i em condiciona, per això deia que per rodar 15 hores no cal anar a fer cap ruta i pagar inscripció.... benzina, ganes i salut i a menjar kms !!!
 
Última edició:
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
També és cert pel que dieu del comfort, que si no vas amb gent que vagi més ràpid que tu (però amb seny) mai aprendràs a anar més ràpid. No es tracta de seguir-los, sinó que t'esperin més endavant i de mirar com ho fan sempre que puguis, així aprens molt a poc a poc a agafar les corbes millor i a tenir menys por a l'accelerador i al frè, i quan te n'has donat compte, un dia has tocat a terra amb l'avisador o fet arribar el pneumàtic al final.
Això no vol dir que hagis de córrer sempre, però sí que és cert que si saps anar ràpid, quan vas a poc a poc vas molt per sota de les teves possibilitats reals i per tant tens més habilitat per qualsevol imprevist. Per això per exemple hi ha gent que proposa fer cursos de conducció esportiva en circuit per aprendre a millorar coses com la frenada d'emergència en carretera, evitar derrapades no volgudes, etc...
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
També és cert pel que dieu del comfort, que si no vas amb gent que vagi més ràpid que tu (però amb seny) mai aprendràs a anar més ràpid. No es tracta de seguir-los, sinó que t'esperin més endavant i de mirar com ho fan sempre que puguis, així aprens molt a poc a poc a agafar les corbes millor i a tenir menys por a l'accelerador i al frè, i quan te n'has donat compte, un dia has tocat a terra amb l'avisador o fet arribar el pneumàtic al final.
Això no vol dir que hagis de córrer sempre, però sí que és cert que si saps anar ràpid, quan vas a poc a poc vas molt per sota de les teves possibilitats reals i per tant tens més habilitat per qualsevol imprevist. Per això per exemple hi ha gent que proposa fer cursos de conducció esportiva en circuit per aprendre a millorar coses com la frenada d'emergència en carretera, evitar derrapades no volgudes, etc...
Bé, la velocitat de conducció la marquen els senyals que hi trobem a cada carretera o tram, al igual que els trams on es pot i no es pot adavantar. Una altra cosa és que el teu ritme no sigui legal, i la actitud de no complir les normes viàries sigui una constant quan s'hi participa en aquest tipus d'events.

Jo només comentaré que el dia de la Raid1000 jo anaba cap a St Miquel del Fai. Pel camí vaig trobar-me molts motoristes, molts. Dir que anaven gairebè tots igual de junts que els ciclistes, potser 2 metres entre moto i moto, i cap a la velocitat adequada. Repeteixo, els que jo vaig veure entre les 8'45 i les 9'30, quan vaig sortir a la variant de Centelles.

És que ja no es tracta de correr menys o de correr més, es tracta que no es guarden distancies de seguretat ni limits de velocitat anant tant junts. Per això dic que si no es sap anar en grup o ja de normal vas menjant el cul al del davant, crec que qualsevol error del que vagi davant pot crear un accident en cadena. I no oblidem que es fa en carretera oberta al trànsit, que no està tancada per a la cursa.

Si les organitzacions se'n farten de dir que no hi ha cap premi per ser el primer, i que lo macu és acabar, entenc que molts ni ho entenen ni ho volen així. Per això comentava en un altre fil que si em trobo un esperit de competició als events que hi vagi, no hi tornaré a participar. Per còrrer vas al circuit i pagues tandes. Jo ho veig així.

Primer seguretat i després diversió. Si no saps divertir-te sense pasar-te les normes per folre, aquí tenim un problema. I soc el primer que admeto que adelanto a mes velocitat de la deguda moltes vegades per fer-ho més segur per mi.

Trobo que aquestes curses són probes de resistència amb l'afegit de trobar-te en la situació real de conducció, de carreteres convencionals, trànsit i un extra de conductors de moto que volen compartir el fet d'anar en moto, gaudir del paissatge i de la carretera. Qualsevol que aprofiti aquests events per fer el cabra i el cafre, crec que s'equivoca de lloc.

Evidentment, és la meva opinió.

Els cursos de conducció, con bé diu en @Serra, es fan en un curcuit i l'objectiu és coneixer els teus limits i els de la teva moto (sempre ens podem trobar en una situació inesperada), apendre a conduir en situacions de pluja/aquaplanning. Això de correr més no té res a veure amb apendre a pilotar bé la teva moto, crec jo.

Va, ens veiem a l'asfalt
 
Última edició:
  • Like
Reaccions: GEORGECAT i J.M
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
És que ja no es tracta de correr menys o de correr més, es tracta que no es guarden distancies de seguretat ni limits de velocitat anant tant junts. Per això dic que si no es sap anar en grup o ja de normal vas menjant el cul al del davant, crec que qualsevol error del que vagi davant pot crear un accident en cadena. I no oblidem que es fa en carretera oberta al trànsit, que no està tancada per a la cursa.
Home això jo sempre me'n queixo, has de guardar distància amb el de davant, no situar-te directament a darrera seu sinó una mica cap al costat per poder-te apartar, i sobretot, no avançar algú just abans de la corba i just després cagar-te i frenar-li de cop a davant obligant-lo a frenar de cop també a ell. Són dues coses que cada cop que me les fan em fan enfadar molt.
També a la pujada de Port d'Ares ens va passar que un tiu amb una Yamaha R3 ens va avançar com va poder a fondo del tot (el motor de 300cc no li donava per res) i després anava fent tap a davant anant lent. Aviam, si has d'anar lent no ens avancis per molestar, per favor. Ja al final vam dir vinga va pel comunicador, parem a pixar i que ens quedi lluny aquest pesat...
són actituds que sempre et trobes en aquests esdeveniments, trobo jo.
 
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
Home això jo sempre me'n queixo, has de guardar distància amb el de davant, no situar-te directament a darrera seu sinó una mica cap al costat per poder-te apartar, i sobretot, no avançar algú just abans de la corba i just després cagar-te i frenar-li de cop a davant obligant-lo a frenar de cop també a ell. Són dues coses que cada cop que me les fan em fan enfadar molt.
També a la pujada de Port d'Ares ens va passar que un tiu amb una Yamaha R3 ens va avançar com va poder a fondo del tot (el motor de 300cc no li donava per res) i després anava fent tap a davant anant lent. Aviam, si has d'anar lent no ens avancis per molestar, per favor. Ja al final vam dir vinga va pel comunicador, parem a pixar i que ens quedi lluny aquest pesat...
són actituds que sempre et trobes en aquests esdeveniments, trobo jo.

Jo que en faig varies, a la Rider es on trobes mes gent que no sap anar amb moto, suposo que per dimensió de la prova, i les versions mes curtes, al ser mes assequibles per tot el públic, però a les motos com a tots els gremis, hi ha gent per tot !!!!


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
 
  • Like
Reaccions: Nikokaos i Serra
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
mami_en_moto Esdeveniment Rider 1000 -2023 | Rider 1100 Rider 1000 88
mami_en_moto Esdeveniment Rider 1000 - 2022 Rider 1000 224
mami_en_moto Vídeos La meva experiencia fent la Rider 1000 -2021 Rider 1000 9
Pep Aràgo Informació Rider 1000/700/500/300 2021 Rider 1000 362
Nikokaos Ruta en moto Rider 1000 Rutes en moto 4
S La Rider 1000: L’art de l’estratègia moto-turística des d'una moto elèctrica Rutes en moto 0
Qim44 Ruta en moto Rider 1000 2016 Rutes en moto 4
scooterista.cat Dubte alguna botiga que tingui TOMTOM Rider?? Espai de debat 1
Edutarraco Esdeveniment Fotos RIDER Rider 1000 45
Nikokaos GIROMOTER@S RIDER 666 Sortides anteriors 0
Edutarraco Esdeveniment HORES RIDER 2022 Rider 1000 8
raulsade Ruta en moto KDD 300 suscriptors al Youtube del company Ray Fields Rider Sortides anteriors 21
Roger Off Topic Moltes felicitats Ray Fields Rider! Un Cafè Ràpid 9
Roger Crònica Rider 300 #URBANMODE Rider 1000 0
Roger Notícia Cherokee Rider 2021 obre inscripcions! Cherokee Rider 2
Gabivolador Crònica Principi Rider, Mazinguer, Monserrat i més... Cròniques sobre motociclisme 5
Pastoret Anàlisis-Comparativa GPS TomTom Rider 500 Anàlisi de productes 14
Ray Fields Rider RIDER 500 2020 MotoVlogs propis 6
nilmoreno Venc TomTom Rider Taulell d'anuncis 0
Serra Ruta en moto Visita a can Rayfields Rider de Berga diumenge 26 matí Rutes en moto 18
Rmunyoa Ruta en moto 1000 km Rutes en moto 3
Roger 1000 litres d’oli recollits per al Banc dels Aliments Espai de debat 0
Roger Nova BMW S 1000 RR 2017, renovada i millorada. Espai de debat 0
Roger BMW F 1000 GS? Caçada una GS misteriosa Espai de debat 2

Fils similars