També és cert pel que dieu del comfort, que si no vas amb gent que vagi més ràpid que tu (però amb seny) mai aprendràs a anar més ràpid. No es tracta de seguir-los, sinó que t'esperin més endavant i de mirar com ho fan sempre que puguis, així aprens molt a poc a poc a agafar les corbes millor i a tenir menys por a l'accelerador i al frè, i quan te n'has donat compte, un dia has tocat a terra amb l'avisador o fet arribar el pneumàtic al final.
Això no vol dir que hagis de córrer sempre, però sí que és cert que si saps anar ràpid, quan vas a poc a poc vas molt per sota de les teves possibilitats reals i per tant tens més habilitat per qualsevol imprevist. Per això per exemple hi ha gent que proposa fer cursos de conducció esportiva en circuit per aprendre a millorar coses com la frenada d'emergència en carretera, evitar derrapades no volgudes, etc...
Bé, la velocitat de conducció la marquen els senyals que hi trobem a cada carretera o tram, al igual que els trams on es pot i no es pot adavantar. Una altra cosa és que el teu ritme no sigui legal, i la actitud de no complir les normes viàries sigui una constant quan s'hi participa en aquest tipus d'events.
Jo només comentaré que el dia de la Raid1000 jo anaba cap a St Miquel del Fai. Pel camí vaig trobar-me molts motoristes, molts. Dir que anaven gairebè tots igual de junts que els ciclistes, potser 2 metres entre moto i moto, i cap a la velocitat adequada. Repeteixo, els que jo vaig veure entre les 8'45 i les 9'30, quan vaig sortir a la variant de Centelles.
És que ja no es tracta de correr menys o de correr més, es tracta que no es guarden distancies de seguretat ni limits de velocitat anant tant junts. Per això dic que si no es sap anar en grup o ja de normal vas menjant el cul al del davant, crec que qualsevol error del que vagi davant pot crear un accident en cadena. I no oblidem que es fa en carretera oberta al trànsit, que no està tancada per a la cursa.
Si les organitzacions se'n farten de dir que no hi ha cap premi per ser el primer, i que lo macu és acabar, entenc que molts ni ho entenen ni ho volen així. Per això comentava en un altre fil que si em trobo un esperit de competició als events que hi vagi, no hi tornaré a participar. Per còrrer vas al circuit i pagues tandes. Jo ho veig així.
Primer seguretat i després diversió. Si no saps divertir-te sense pasar-te les normes per folre, aquí tenim un problema. I soc el primer que admeto que adelanto a mes velocitat de la deguda moltes vegades per fer-ho més segur per mi.
Trobo que aquestes curses són probes de resistència amb l'afegit de trobar-te en la situació real de conducció, de carreteres convencionals, trànsit i un extra de conductors de moto que volen compartir el fet d'anar en moto, gaudir del paissatge i de la carretera. Qualsevol que aprofiti aquests events per fer el cabra i el cafre, crec que s'equivoca de lloc.
Evidentment, és la meva opinió.
Els cursos de conducció, con bé diu en
@Serra, es fan en un curcuit i l'objectiu és coneixer els teus limits i els de la teva moto (sempre ens podem trobar en una situació inesperada), apendre a conduir en situacions de pluja/aquaplanning. Això de correr més no té res a veure amb apendre a pilotar bé la teva moto, crec jo.
Va, ens veiem a l'asfalt