Hola bon dia Gas a fons! Benvingut.
Doncs ahir vaig llegir el teu missatge i hi vaig donar un parell de voltes mentalment i jo de tu faria la f750GS i t'ho explico.
M'has dit que fas només asfalt i 7500 km en tres anys són 2500 per any. Amb això dedueixo que fas sortides curtes o "recados" i no fas viatges. Les dues motos que planteges porten més o menys el mateix motor (una ampliada en cilindrada però és el mateix bloc), concretament una fa 850 cc i l'altra 900cc, però un està potenciat a 77 cavalls i l'altre a 100 i pico, encara que sigui el mateix bloc.
Totes dues són trails totalment asfàltiques, amb llandes d'alumini i pneumàtics de carretera, no hi ha debat aquí, encara que la GS porta electrònica per activar un mode off-road si es desitja, he llegit, tot i que porta pneumàtics de carretera.
Tot i que són dues motos del mateix segment estan orientades a mercats diferents. La 750GS està pensada per tenir un preu de venda que li permeti competir amb motos com la Suzuki v-strom 650 o la Yamaha tracer 700 o la Kawasaky versys 650. En canvi la 900XR competeix en un segment més deportiu i equipat amb la Triump Tiger 900 GT, la multistrada 950 o la tracer 900GT.
En principi les primeres són trails molt capaces i assequibles, asfàltiques, i les segones trails també molt capaces amb més electrònica i potència, però fonamentalment són el mateix segment: trail asfàltica de mitja cilindrada. Una està orientada a un ús més diari i polivalent, inclús en zones interurbanes per anar a treballar, i l'altre també però amb un toc extra de deportivitat i una miqueta més pensada per viatges, tot i que en això darrer poca diferència, opino.
Com que ets una persona que no fa molts quilòmetres et recomano la f750GS amb el paquet dinàmic, que inclou més electrònica (més modes de conducció, ABS que detecta curves i control estabilitat en curva) i un canvi semiautomàtic sense embragatge. Si a més a més tens pensat fer viatges llargs et pots plantejar el control de velocitat i punys calefactables però no crec que sigui el cas.
La 900XR només et val la pena afegir varis milers d'euros si tens pensat fer una conducció més deportiva i vols notar auqests 20-30 cavalls extres, o bé tens interès en que porta una millor pantalla de sèrie. No obstant, si la diferència de potència no és un problema, amb la 750GS segur que trobaràs una pantalla més alta en un catàleg d'accessoris si quan la provis notes massa el vent per molts menys diners. Pensa que ja notaràs diferent potència en passar d'una moto de 798 cc a una de 853 cc, perquè té més par motor disponible a més revolucions i notaràs que corre més que la que tenies.
Així, resumint, penso que en el teu cas (i jutjant sense conèixer-te de res) amb la 750, com et deia, crec que aniràs bé, i no crec que valgui la pena fer l'esforç extra de pagar la 900xR.